رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

هشت هزار نوآموزاستان در سامانه ی سنجش سلامت نوبت گیری کردند

سنندج(پانا)- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از نوبت گیری هشت هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سامانه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هشت هزار نوآموزاستان در سامانه ی سنجش سلامت نوبت گیری کردند

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می شود در تابستان جاری بیش از 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط مدیران مدارس ابتدایی در سامانه سنجش نوبت گیری شده ودر پایگاههای سنجش مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گیرند.

رنجبر گفت: این برنامه برای بیست وششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات به هنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان(پایه اولی ها) استان از 15 تیرماه آغاز وتا 31 شهریورماه جاری اجرا ادامه می یابد.

رنجبر گفت: درشهرستان های سنندج(3پایگاه)، مریوان(3پایگاه)، سقز(2پایگاه(، بانه(2پایگاه) ، قروه(1پایگاه) ودیواندره، بیجار، دهگلان، کامیاران و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه پایگاه ها درجه ب بوده وبا 6 نفر ارزیاب فعال است.

دبیراجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان اظهار کرد: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزارتومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان وبا ارائه مدارک شناسنامه ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می شوند.

رنجبر اظهار کرد: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20نفر نوآموز را ارزیابی کرده وساعت کاری از 8 صبح تا 13 بعد ازظهر با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهد شد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه کنند.

وی افزود: در تابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 130 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در 16پایگاه انجام خواهد شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی ،شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی ،اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

وی گفت: 27 هزارو 434 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی های اولیه وتخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

رنجبر در ادامه افزود: ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد،صدور کارنامه،سفارش کتب درسی و ... زمانی امکان پذیر است که نوآموز/دانش آموز به پایگاه های سنجش مراجعه کرده وگواهی سنجش را دریافت کرده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار