۴۰ «خانه کوچک توانبخشی» در سراسر کشور افتتاح شد

تهران (پانا) - مراسم افتتاح ۴۰ «خانه های کوچک توانبخشی» در سراسر کشور، صبح امروز ۲۵ تیرماه همزمان با سالروز تاسیس سازمان بهزیستی با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ «خانه کوچک توانبخشی» در سراسر کشور افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وحید قبادی دانا در این مراسم گفت: امروز شاهد رویکرد نوین در حوزه توانبخشی و پرداختن به مساله تلفیق پذیری و جامعه پذیری افراد دارای معلولیت در مراکز نگهداری هستیم که امیدوارم آسایشگاهها و مراکز نگهداری سازمان در سطح کشور به تدریج به خانه های کوچک توانبخشی تبدیل شوند.

وی افزود: امسال در چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی، شاهد یک جهش و حرکت در سازمان بودیم از این رو، وجود ۱۱۲ خانه کوچک توانبخشی در سطح کشور و آغاز به کار رسمی ۴۰ مرکز خانه توانبخشی را در هفته بهزیستی به فال نیک می گیریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دستورالعمل های پنج گانه خانه های کوچک توانبخشی به همت معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی تدوین شده است تصریح کرد: این طر ح ها بصورت پایلوت در همه استانهای مختلف کشور به اجرا درآمده و فرآیند های مختلف دستوالعمل ها مورد بازبینی قرار گرفته است که انشالله امروز دستورالعمل های رسمی و قطعی خانه های کوچک توانبخشی در سطح کشور در ۵ بخش؛ خانه های کوچک افراد با اختلالات هوشی متوسط و شدید، خانه حمایتی سالمندان، خانه گروهی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، خانه های اقامتی برای افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی که بطور موقت در خانه ها حضور خواهند داشت و خانه های بیماران روانی مزمن را ابلاغ و امضا خواهیم کرد.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد تمام همکاران در همه استانها با توان خود و با توجه به شرایط سخت کرونایی بتوانند این مراکز را توسعه دهند.

رونمایی از دستورالعمل های خدمات توانبخشی مراقبتی با الگوهای نوین

در ادامه این مراسم از دستورالعمل های خدمات توانبخشی مراقبتی با الگوهای نوین رونمایی شد.

در این مراسم اعضای شورای معاونان سازمان بهزیستی به صورت حضوری و مدیران کل ستادی و جمعی از مدیران این سازمان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار