جزئیات جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور

شهر یزد به مدت ۳ سال به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شد

تهران (پانا) - یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، صبح امروز ۲۹ مرداد ماه در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این جلسه که مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس این ستاد، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر این ستاد، محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، جمال الدین عزیزی بندرآبادی شهردار یزد، سپنتا نیکنام عضو شورای اسلامی شهر یزد، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و نماینده سازمان های متولی حضور داشتند، شهر یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در این جلسه، با ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای آموزش و تولید محتوا در زمینه مناسب سازی، انتخاب مسعود آسیما (مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی) را به عنوان دبیر کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد مناسب سازی، یک انتخاب پسندیده و مناسب دانست و گفت: دستگاه های زیادی ظرفیت های لازم برای آموزش و تولید محتوا در زمینه مناسب سازی را دارند.

وی آموزش بدنه کارشناس در دستگاه ها را مؤثر دانست و افزود: مناسب سازی مسیرهای گردشگاهی که در شهر یزد اتفاق افتاده است می تواند بعنوان یک اقدام خوب درسایر شهرها اجرا شود. مقرر شد با هزینة شهرداری مشهد مستندسازی اطلاعات درخصوص مناسب سازی توسط شبکة سلامت در شهر یزد انجام شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: جامعة هدف سازمان بهزیستی بسیار مقدس است از اینرو باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور هر کمکی ازسوی دستگاه ها برای این قشر کافی نیست و لازم است تا دستگاه ها از ظرفیت های خود برای کمک به این قشر استفاده کند.

انتخاب شهر یزد به عنوان «پایلوت شهر دسترس پذیر» به مدت ۳ سال

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه اقدامات خوبی در شواری اسلامی شهر یزد انجام شده بطوریکه مراحل صفر تا صد کار در امر مناسب سازی به صورت علمی و عملیاتی در این شهراجرا شده است، ازطرفی هتل تراز معلولین مشهد توسط مهندسین و خیر یزدی ساخته می شود، بنابراین شهر یزد به عنوان «پایلوت شهر دسترس پذیر» به مدت ۳ سال انتخاب شد.

وی افزود: وجود ناظر معلول در شهرداری یزد و اختصاص ردیف بودجه برای مناسب سازی اماکن این شهر همچنین برگزاری نخستین جشنوارة معلولین در یزد می تواند بعنوان الگو در سایر شهرداری های کشور پیاده و تسری پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی ازسوی مسئولین، خیرین و مردم شهر فرهنگی و تاریخی یزد انجام شده است که قابل تقدیر است.

قبادی دانا در ادامه این جلسه از دو برابر شدن بودجه مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت در شهر یزد خبر داد و گفت: براین اساس معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی بودجه تخصیص یافته برای مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت یزد را از ۸۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

وی همچنین یادآور شد: این معاونت آماده است تا کارگروهی برای کمیتة اطلاع رسانی درخصوص مناسب سازی راه اندازی کند همچنین این معاونت با استفاده از تجربیات کارشناسان در امر مناسب سازی، آمادگی تولید محتوا دراین زمینة را دارد.

وی همچنین از رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور خواست، گزارشی از حضور اعضای دستگاه ها در جلسات مناسب سازی و عدم حضور برخی از دستگاهها تهیه کند تا ازطریق نامه نگاری ازسوی وزیر کشور به سازمان ها و حتی استانهای کشورارائه و ابلاغ شود.

مقرر شد جلسه بعدی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور یک ماه آینده برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار