​پدر شهیدان بیات به لقاءالله پیوست

زنجان (پانا) - پدر شهیدان علیرضا و حمیدرضا بیات از شهدای استان زنجان، پس از گذشت سال ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان، به لقاءالله پیوست.

کد مطلب: ۱۰۹۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
​پدر شهیدان بیات به لقاءالله پیوست

به گزارش ایثار واحد زنجان، با نهایت تاسف و تاثر مرحوم حاج حبیب بیات پدر گرانقدر شهیدان والامقام علیرضا و حمیدرضا بیات به علت بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر مرحوم حاج حبیب بیات 25 تیرماه پس از تشییع در بهشت زهرا (س) زنجان به خاک سپرده خواهد شد.
گفتنی است شهید حمیدرضا بیات فرزند عشرت و حبیب 22 تیرماه سال 1339 در زنجان دیده به جهان گشود، و نهم خردادماه سال 1383در سن 44 سالگی با سمت معاون وقت استانداری قزوین، حین انجام ماموریت و اعزام به مناطق زلزله زده با سقوط هلیکوپتر هوانیروز در ارتفاعات الموت قزوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد، پیکر این شهید والامقام در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.
شهید علیرضا بیات نیز در اولین روز مهر ماه سال 1341 در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود، سالهای شیرین کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و بعد از مدتی با خانواده به شهر کرمانشاه نقل مکان کردند. و او در سن هفت سالگی وارد مدرسه ابتدایی شد و بعد از اتمام این دوره وارد مدرسه راهنمایی شد و این دوره را با موفقیت سپری کرد بعد از اتمام دوره راهنمایی علیرضا دوره اول نظری را در کرمانشاه سپری کرد و بعد از مدتی با خانواده به شهر زنجان آمدند.
وی با مدرک دیپلم در رشته اتوماتیک فارغ التحصیل شد و در کنار تحصیل در مسجد حاج تقی در محله دروازه ارگ زنجان فعالیت فرهنگی داشت.
بعد از مدتی وارد سپاه پاسداران شد و با شروع جنگ تحمیلی او نیز ندای رهبر فرزانه اش را لبیک گفت و به صف پاسداران دین و وطن پیوست و از طریق یگان اعزامی سپاه پاسداران وارد صحنه نبرد شده و به عنوان تخریب چی مشغول به خدمت شد.
شهید والامقام علیرضا بیات سرانجام پس از رشادتها و تلاشهای فراوان هفده اسفندماه سال 1362 در جزیره مجنون به علت جراحات جنگی به درجه رفیع شهادت نائل ولی پیکرش مفقود شد و سرانجام بعد از 14 سال پیکر مطهرش به آغوش خانواده برگشت و در مزار پایین شهدای زنجان در کنار خیل عشاق خط رهبری به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار