مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد ؛

بهره مندی بیش از ۲۷ هزار مددجوی زنجانی از خدمات آموزشی ، مشاوره ای وآگاه سازی /همکاری کمیته امداد وسازمان تبلیغات اسلامی در اجرای طرح فلاح

زنجان (پانا) - با هدف ارتقاء دانش وبینش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان وتحکیم بنیاد خانواده طرح فلاح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون وطلاب مستقر در روستاهای استان اجرایی می شود

کد مطلب: ۱۰۹۷۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی بیش از ۲۷ هزار مددجوی زنجانی از خدمات آموزشی ، مشاوره ای وآگاه سازی /همکاری کمیته امداد وسازمان تبلیغات اسلامی در اجرای طرح فلاح

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه مشترک مدیران کل کمیته امداد وسازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان که با حضور روحانیون مستقر در شهرستانهای زنجان وسلطانیه برگزار شدگفت:بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه بوده وراه اصلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ ان جامعه است.وتصمیمات ما چه فردی وچه اجتماعی می تواند یک موج فرهنگی ایجاد نماید. به همین جهت نگاه امداد به امور تربیتی ،،فرهنگی ،تحصیلی یک نگاه آینده نگر و راهبردی است.

وی با بیان اینکه باید خودکفایی وخوداتکایی واقعی جامعه هدف را در غنای واقعی اطلاعات وارتقاء دانسته های خانواده جستجوکرد افزود:اگر ما در موضوع فرهنگ ،واطلاعات وتحصیل فرزندان خانواده سرمایه گذاری بکنیم ثمرات آن را در آینده در خانواده و جامعه خواهیم دید.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به استضعاف فرهنگی گفت: بعضاً استضعاف فرهنگی کمتر از استضعاف مادی واقتصادی نیست ولی این قسم بر اقتصاد ومعیشت خانواده ها بیشتر تاثیر گذار بوده است.لذا بایستی در هردو زمینه سرمایه گذاری کنیم.

صفری با تاکید براینکه ارائه هر خدمت در امداد باید همراه با پیوست فرهنگی باشد گفت: تلاش کمیته امداد براین است تا بتواند مبانی ارزشی واعتقادی را در جامعه هدف در فرهنگ رفتاری نهادینه کند.

مدیر کل کمیته امداد ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۷هزار نفر از آموزشهای خانواده این نهاد در بخش های مختلف بهره مند شدند که ارائه مشاوره های دینی وتخصصی برای جوانان در شرف ازدواج ،آموزشهای سبک زندگی دینی واسلامی،برگزاری اردوهای فرهنگی ،تربیتی وآموزش مهارتهای زندگی از آن جمله می باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است گفت: تقویت بنیان‌های فکری خانواده ‌های تحت حمایت کمیته امداد باهدف تحکیم خانواده وتوانمند سازی فکری و فرهنگی آن‌ها از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است.

صفری بابیان اینکه تقویت باورهای دینی وایمانی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است. ادامه داد: برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.

وی شناسایی گروه‌های هدف در معرض آسیب و ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از اقدامات مهم کمیته امداد در حوزه مشاوره و آموزش بوده است.

صفری با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه های علمیه نیز استفاده‌شده است. افزود: ارائه آموزش‌های گروهی درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده توسط طلاب علوم دینی ، پیشگیری از آسیب گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از برنامه های حوزه فرهنگی این نهاد در سال گذشته بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان به تشریح طرح فلاح پرداخت وگفت: طرح فلاح در چهار استان از جمله زنجان به صورت آزمایشی در حال اجرا بوده وطبق تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد وسازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون مستقر درروستاها وبا اجرای جلسات دینی ،مذهبی با هدف تقویت باورهای دینی ، ایمانی واعتقادی با هم افزایی استفاده خواهد شد و مسائل ومشکلات خانواده ها را در این زمینه ها مرتفع می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار