چرایی آتش‌سوزی جنگل‌های ایران در«+چرخ»

تهران (پانا) - هفتمین قسمت ویژه‌برنامه‌ «+چرخ» ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 24 تیر، با بررسی آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های ایران روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
چرایی آتش‌سوزی جنگل‌های ایران در«+چرخ»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس با دکتر امیرمسعود جلالی، مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت‌وگو خواهد کرد.
آمارها نشان می‌دهند طی ۵۰ سال گذشته وسعت جنگل‌های ایران بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و امروز به حدود ۱۴ میلیون هکتار رسیده است. آتش‌سوزی مهم‌ترین تهدید و خطر برای جنگل‌هاست. خطری که عامل اصلی آن انسانی است؛ به‌گونه‌ای که ۹۰ درصد علت آتش‌سوزی جنگل‌ها انسانی (سهوی و عمدی) گزارش شده‌اند. تابستان سال گذشته در بیش از 1400 آتش‌سوزی بیش از 11 هزار هکتار از جنگل‌های کشور در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، مازندران و ... سوختند. امسال هم از اردیبهشت‌ماه آتش‌سوزی جنگل‌ها در مناطق مختلف کشور آغاز شده و همچنان با شدت بیشتری ادامه دارد.
در روزهای گذشته اعضای هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با انتشار یک نامه‌ی سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور خواستار تشکیل مرکز واحد فرماندهی پایش و مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در سطح ملی و استانی شدند و گفتند هر چه زودتر باید نسبت به تأمین اعتبارات، تجهیزات، نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده در حوزه‌ی آتش‌سوزی جنگل‌ها اقدام شود.
مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«+چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «+چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار