در «چرخ» بررسی می شود:

واکسن کرونا، ایمنی یا آسیب؟!

«چرخ» آخرین وضعیت ساخت واکسن‌ کرونا در دنیا را بررسی می‌کند

تهران (پانا) - دومین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه ۶ مرداد 99، با بررسی وضعیت ساخت واکسن‌ کرونا در دنیا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم با محمدحسین عباسپور مطلق‌مقدم، زیست‌شناس سلولی و مولکولی درباره‌ی ایمنی و آسیب‌های واکسن کرونا گفت‌وگو خواهد کرد.
بر اساس آخرین خبرها، در حال حاضر بیش از 165 واکسن کوید-19 در مرحله‌ی تحقیق قرار دارند. از بین این پروژه‌ها، 19 واکسن در مرحله‌ی فاز اول بالینی، 13 واکسن در فاز دوم بالینی و چهار مورد در فاز سوم قرار دارند و یک واکسن هم بدون اتمام کامل مرحله‌ی سوم برای استفاده اضطراری برای ارتش چین تایید شده است. هفته‌ی گذشته نتایج فاز اول و دوم آزمون بالینی واکسن معروف به واکسن آکسفورد در مجله‌ی لنست، معتبرترین و پرارجاع‌ترین مجله‌ی پزشکی دنیا منتشر شد. این واکسن به‌طور همزمان ادامه‌ی فاز دوم و فاز سوم خود را طی می‌کند و در صورتی که در فاز سوم شاهد بروز عوارض جانبی ناشناخته و خطرناکی نباشیم، به نظر می‌رسد این واکسن بتواند به یکی از اولین واکسن‌هایی تبدیل شود که به مرحله‌ی تایید برسند. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده است که تا اوایل سال 2021 (زمستان امسال) نمی‌توان انتظار استفاده از واکسن کوید-19 را داشت.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار