در مصاحبه با شبکه خبر؛

حسینی تشریح کرد: انجام تمهیدات لازم برای سنجش سلامت نوآموزان در ایام کرونا

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش سازمان استثنایی به تشریح تمهیدات لازم برای انجام برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در ایام کرونا پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی تشریح کرد: انجام تمهیدات لازم برای سنجش سلامت نوآموزان در ایام کرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی،‌ سید جواد حسینی در مصاحبه با شبکه خبر در خصوص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در روزهای کرونایی گفت: «تمام ابعاد کاری ما تحت تاثیر کرونا است از این رو ما با یک ماه تاخیر طرح را شروع کردیم زیرا این برنامه جوهره اصلی‌اش حفظ و ارتقا سلامت است.»

معاون وزیر با بیان چرایی اجرای برنامه سنجش اظهار کرد: «بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۷۵ ، اساسنامه سازمان و قانون برنامه پنج ساله اجرای طرح سنجش الزامی است. انجام برنامه سنجش این کار به بهبود کیفیت آموزش و پرورش منجر می شود زیرا با شناسایی دانش آموزان ناتوان جسمی و حرکتی،‌ اوتیسم و.. می‌توان دانش آموزان را جایابی مناسب کرد.»

معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش سازمان استثنایی گفت:‌ «ما با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح را شروع کردیم و همه پروتکل‌ها را رعایت کرده‌ایم. اکنون سنجش فقط از دانش آموزان بدو ورود به دبستان گرفته می‌شود و ۲۰۰ پایگاه سنجش را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم. کار دیگری که ما امسال انجام دادیم این بوده که پیش‌تر اتاق انتظار برای والدین نداشتیم اما اکنون این اتاق برای والدین در نظر گرفته شده است. همچنین قبلا زمان سنجش برای هر دانش آموز ۱۵ دقیقه بوده اما اکنون زمان سنجش برای هر فرد را به ۳۰ دقیقه رسانده‌ایم.»

حسینی ادامه داد: «ما پیش تر در شیفت بعد از امکان سنجش را نداشتیم اما الان این امکان فراهم شده و سنجش در شیفت بعد از ظهر نیز انجام می‌شود. همچنین ضدعفونی کردن دانش‌آموزان، استفاده از ماسک و نحوه پرداخت هزینه‌های از طریق دستگاه لحاظ شده است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص نوبت دهی برای سنجش نوآموزان گفت: «خانواده‌ها ضمن مراجعه به مدارس برای ثبت نام نوآموز خود، در طرح نوبت دهی طرح سنجش نیز قرار می‌گیرند. اگر ازدحامی در پایگاه‌های سنجش بوده حتما به این خاطر بوده که خانواده‌ها سر ساعتی که به آنها گفته شده بوده مراجعه نکرده‌اند.»

حسینی در پاسخ به این سوال که تا امروز چه تعداد از نوآموزان در این طرح شرکت کردند؟ گفت: «تا امروز ۲۵۰ هزار نفر نوبت گیری و ۱۳ هزار نفر در طرح سنجش شرکت کردند که نسبت به گذشته استقبال خوبی بوده است. اگر در استانی هم ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص داد که فعلا نباید سنجش را انجام دهند‌،‌ می‌‎توانند آن را به زمان دیگری موکول کنند که شرایط بهتر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار