آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از اعلام زمان بازگشایی مدارس تا برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی

تهران (پانا) - بعد از اخبار مختلف هفته‌های اخیر درباره برگزار شدن یا نشدن آزمون استخدامی نهضتی‌ها بالاخره این آزمون امروز برگزار شد درحالی که نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش توصیه کردند آزمون را بسیار آسان برگزار کند تا اکثر شرکت‌کنندگان نمره قبولی بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
از اعلام زمان بازگشایی مدارس تا برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی

این تنها بخشی از تلاش‌های مجلس یازدهم برای استخدام رسمی معلمان نهضت سوادآموزی بود. همان روز، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تازه‌ترین نشست خبری خود از شتابزدگی در جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرد و گفت: خلا نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش باعث نوعی شتابزدگی در به کارگیری افراد در آموزش و پرورش شده است که اگر افراد بی صلاحیت وارد شوند آسیب‌های بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت در پی خواهد داشت.

افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان از 15 تیرماه، معارفه فرهاد کریمی رسما به‌عنوان «رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش»، جدیدترین اظهارنظر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره فرآیند ثبت‌نام سال تحصیلی جدید، احتمال کاهش تعداد سئوالات کنکور در صورت تشدید کرونا و آمادگی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای واگذاری اطلاعات «طرح سنجش» به دستگاه‌های متقاضی از دیگر خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر هستند.

مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت را در اینجا می‌خوانید:

برگزاری آزمون برای جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی

فلاحی: آزمون نهضتی‌ها به نحوی برگزار شود که اکثریت شرکت کنندگان در آن قبول شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این هفته اعلام کرد در جلسه اخیر با وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که آزمون برای جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی به موقع برگزار شده و با اتخاذ تمهیداتی اکثریت شرکت کنندگان قبول شوند.

احمد حسین فلاحی درباره جلسه این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که موضوعاتی چون اعمال مدرک دوم فرهنگیان، تعویق کنکور ۹۹، تحقق عدالت آموزشی، مسئله تعارض منافع در مدیریت مدارس غیرانتفاعی، توجه به مسئله همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان در این جلسه مطرح شد و افزود: در این جلسه درباره مسئله جذب نیروهای نهضتی و تأخیر آزمون آن‌ها نیز مباحث جدی مطرح و مقرر شد با توجه به طرح سوالات، آزمون در بیستم تیرماه برگزار شود اما تمهیدات به گونه‌ای باشد که اکثریت شرکت کنندگان در آن قبول شوند؛ ضمن اینکه افراد پذیرفته نشده در آزمون نیز به جای قطع همکاری با آموزش و پرورش بتوانند به صورت حق التدریس به کار خود ادامه دهند.

برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در 20 تیرماه

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد: با توجه به مجوز صادره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون استخدامی داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی صبح امروز جمعه 20 تیرماه سال 1399 با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بابیان آمار شرکت‌کنندگان در این آزمون گفت: تعداد ثبت‌نام ‌شدگان در این آزمون24200 نفر بود که در صورت کسب 50 درصد نمره وارد چرخه استخدام شده، برای گذراندن دوره یکساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند.

فرهاد کریمی رسما به‌عنوان «رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش» معارفه شد

مراسم معارفه و اهدای حکم «فرهاد کریمی» به‌عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش روز چهارشنبه 1399/04/14 در محل پژوهشگاه برگزار شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان: شتابزدگی در جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش نباید باعث به‌کارگیری افراد بی‌صلاحیت شود

حسین تاریخی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح یک‌شنبه 15 تیرماه 99 در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: مکانیزم آزمون‌ها و ارزیابی در آموزش و پرورش فعلا بیشتر حوزه علمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اتفاقاتی مانند تقلب در امتحانات مجازی نشان می‌دهد همچنان ارزیابی‌های ما حافظه محور است. مکانیزم کنکور سراسری هم مشخصا ناظر به اطلاعات درسی و تحصیلی دانش‌آموزان است. ما نمی‌توانیم ادعا کنیم تربیت 6 ساحته داریم اما در مهم ترین ارزیابی‌ها در ورود به مرحله بعدی فقط به یک ساحت توجه کنیم، این نشان از بی اهمیت بودن سایر ساحت‌ها دارد که باید تحول در آن اتفاق بیفتد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به موضوع تحول در نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تحول اشاره کرد و گفت: خلا نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش باعث نوعی شتابزدگی در به کارگیری افراد در آموزش و پرورش شده است که اگر افراد بی صلاحیت وارد شوند آسیب‌های بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت در پی خواهد داشت.

مدارس هیات امنایی اجازه دریافت شهریه ندارند

به گفته مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۶۴۳ بازرس آموزش و پرورش در سطح منطقه، استان و کشور بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان نظارت می‌کنند.

زهرا مظفر درباره شکایات مردمی از عملکرد آموزش و پرورش عنوان کرد: بیشترین شکایات مردمی تاکنون از فرآیند ثبت‌نام به موضوع اخذ غیرمجاز توسط مدارس مربوط می شود که آموزش و پرورش پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام داده و در نهایت به عودت پول به خانواده‌ها یا توقف دریافت وجه غیرمجاز توسط مدرسه منجر شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه مدارس هیات امنایی اظهار کرد: مدارس هیات امنایی نیز جزئی از مدارس دولتی محسوب می‌شوند که اجازه دریافت شهریه ندارند. مدارس هیات امنایی تنها می‌توانند برای بیمه دانش‌آموزان و تحویل کتاب از والدین هزینه دریافت کنند.

زمان بازگشایی مدارس اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: زمان بازگشایی مدارس 15 شهریورماه خواهد بود و کیفیت برگزاری کلاس‌ها بصورت حضوری و غیرحضوری متناسب با رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌‌شود.

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریور ماه است و ما تابع تصمیمات ستاد ملی هستیم. کیفیت برگزاری کلاس‌ها بصورت حضوری و غیرحضوری متناسب با رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌‌شود.

وی افزود: چنانچه موج دوم شیوع کرونا که در آن قرار داریم، تشدید شود و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کند؛ امکان تغییر زمان بازگشایی مدارس نیز وجود دارد.

افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان

مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان روز 15 تیر 99 با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در مدرسه استثنایی ساریخانی منطقه ۵ تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس آموزش پرورش استثنایی کشور، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و فرایند طرح سنجش، اجرای آن را افتتاح کرد.

آمادگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای واگذاری اطلاعات «طرح سنجش» به دستگاه‌های متقاضی

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از خبرگزاری پانا

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی روز دوشنبه 16 تیرماه 99 در جریان بازدید از خبرگزاری پانا درباره موضوع تعامل دستگاه‌های مختلف مرتبط با سنجش کودکان پیش از آغاز تحصیلات ابتدایی اظهار کرد: اکنون سنجش نوآموزان در آغاز دوره پیش‌دبستانی یا بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش انجام می‌شود، اما مسلما همین کودک از زمان تولد تا زمان ورود به مدرسه بارها مورد سنجش ویژگی‌های جسمی و روانی قرار گرفته است که اطلاعات آن در بانک‌های اطلاعاتی وزارت بهداشت و درمان موجود است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به معایب عملکرد جزیره‌ای گفت: هر یک از دستگاه‌ها اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند و آن را نزد خود نگاه می‌دارد درحالی که با اشتراک‌گذاری این اطلاعات با سایر بخش‌ها هم در هزینه جمع‌آوری مجدد اطلاعات برای دیگران صرفه‌جویی می‌شود و هم می‌توان از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی‌های آینده بهره‌برداری مطلوب کرد.

وی افزود: ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اطلاعات بسیار ارزشمندی بعد از اجرای طرح سنجش نوآموزان درباره هر دانش‌آموز جمع‌آوری کردیم که در برنامه‌ریزی‌های آینده می‌تواند اثرگذار باشد. ما حاضریم این اطلاعات را در اختیار دستگاه‌های دیگر ازجمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی قرار دهیم. امیدواریم در مشارکت با این دستگاه‌ها امکان دسترسی به اطلاعات آنها نیز برای ما فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار