افزایش تاب‌آوری شبکه‌های توزیع برق و کاهش 5 درصدی خاموشی به ازای هر مشترک در استان فارس

شیراز (پانا) - معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت این شرکت موفق شده است میزان خاموشی به ازای هرمشترک را 5 درصد کاهش دهد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تاب‌آوری شبکه‌های توزیع برق و کاهش 5 درصدی خاموشی به ازای هر مشترک در استان فارس

حمیدرضا جلایر امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در زمینه کاهش خاموشی‌ها عملکرد مطلوبی داشته، بطوریکه خاموشی‌‌های سال 98 در مقایسه با سال 97 به میزان 5 درصد کاهش نشان می دهد.

او در خصوص وضعیت میزان خاموشی‌های مشترکین در حوزه فعالیت شرکت گفت: کاهش چشمگیر مدت زمان خاموشی هر مشترک در روز، یکی از مهم‏ترین برنامه‏‌هایی بوده که توسط شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به طور جدی پیگیری شد که با عملکرد مطلوب شرکت، مدت زمان خاموشی در سال گذشته 37 دقیقه در روز به ازای هر مشترک کاهش یافت. جلایر، انجام مستمر فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را یکی از دلایل کاهش مدت زمان خاموشی‌ها در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در راستای فعالیت‌های پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات تاسیسات و همچنین افزایش تاب‌آوری شبکه‌های توزیع برق در سال قبل، نگهداری و تعمیرات 7 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی به روش خط سرد و یک هزار و 865 کیلومتر به روش خط گرم انجام شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نگهداری و تعمیرات 9 هزار و 318 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، نگهداری و تعمیرات 31 هزار و 252 دستگاه پست هوایی و همچنین هرس سرشاخه 5600 اصله درخت به منظور کاهش خاموشی‌ها از دیگر اقدامات این شرکت در راستای افزایش تاب‌آوری شبکه‌های توزیع برق در سال گذشته بود که سهم بسزایی در کاهش خاموشی مشترکین در سراسر استان فارس و جلب رضایت و رفاه آنان داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار