سهم گیلان در تسهیلات کرونا

رشت ( پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: سهم گیلان از تسهیلات تخصیصی به واحدهای حقیقی و حقوقی آسیب دیده از کرونا هزار و 120 میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سهم گیلان در تسهیلات کرونا

به گزارش صدا و سیما؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت: دولت به واحدهای آسیب دیده از کرونا در کشور 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داد که سهم گیلان از این میزان هزار و 120 میلیاد تومان است.

عباس علیزاده با اشاره به رسته های 14 گانه دریافت تسهیلات حمایتی افزود: تاکنون 4 هزار و 595 تقاضا با اشتغال 11 هزار و 838 نفر برای دریافت تسهیلات حمایتی در گیلان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات درخواستی تاکنون در گیلان 135 میلیارد تومان است گفت: تاکنون 600 میلیون تومان از این میزان به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات، پس از 15 روز از زمان ثبت نام در سامانه کارا و دریافت کد رهگیری و مجوز، به 17 بانک و موسسه مالی عامل در استان معرفی می شوند.

عباس علیزاده افزود: مشاغل راه و شهرسازی با ثبت 3 هزار و 642 مورد و پس از آن مشاغل مرتبط با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با 542 فقره ثبت تقاضا، بیشترین آمار مربوط به تقاضای دریافت تسهیلات کرونا را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: برای هر شغل رسمی و بیمه ایی آسیب دیده از کرونا که مکلف به تعطیلی واحد بوده اند 16 میلیون تومان، به ازای هر نفر در واحدهای رسمی و بیمه ایی که اختیاری تعطیل شدند 12 میلیون تومان و به ازای هر آسیب دیده خویش فرما مانند رانندگان 6 میلیون تومان و برای شغل های غیر رسمی و بدون بیمه 8 میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

عباس علیزاده گفت: بازپرداخت این تسهیلات 24 ماه با دوره تنفس سه ماهه است که از مهر امسال آغاز می شود.

وی با اشاره به شروط هشت گانه دولت در پرداخت این تسهیلات افزود: 3 شرط اصلی شامل عدم تعدیل نیروی کار، عدم دریافت بیمه بیکاری و عقد قرارداد با نیروی کار بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه 98 و تعهد حفظ آن حداقل تا پایان 99 برای تسهیل در دریافت تسهیلات این طرح حذف شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه افزود: دستفروشان و کارگرانی که شامل رسته های چهارده گانه بوده و از طرف دستگاه اجرایی مربوطه مورد تایید قرار بگیرند نیز مشمول دریافت تسهیلات مرحله دوم، افراد بدون بیمه، می شوند.

عباس علیزاده در پایان خاطر نشان کرد: تلاش جمعی استان بر این است که با کمک دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون این اعتبارات به نحو مناسب جذب شود و چنانچه این اعتبارات توسط استان گیلان جذب نشود به سایر استان ها تخصیص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار