با رعایت پروتکل بهداشتی:

سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا برگزار می‌شود

تهران ( پانا) - سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته با حضور بیش از 60 شرکت داخلی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران با اعلام این خبر گفت: سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته، 24 تا 27 تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران برپا می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از60 شرکت داخلی، تولیدات خود را که شامل انواع کاغذ، مقوا و ماشین آلات تولید است، به نمایش می گذارند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهها، با تاکید بر اینکه بازدید از سومین نمایشگاه کاغذ و مقوا طبق پروتکل بهداشتی تنها برای متخصصین است، اظهار داشت: زمان بازدید از این نمایشگاه برای متخصصین از ساعت 10 صبح تا 18 می باشد.

وی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده تا بازدید مجازی از نمایشگاه برای عموم مردم از طریق شبکه تلویزیونی ایران کالا فراهم باشد.

به گفته حسین زاده سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا در حالی برگزار می شودکه نیاز کشور به انواع کاغذ چاپ و تحریر 350 هزار تن است که بیشترآن از طریق واردات تامین می گردد.

وی افزود: در حال حاضر 3 کارخانه تولید کاغذ چاپ و تحریر در ایران وجود دارد که به دلیل مشکلات متعدد تولید چندانی ندارند.

این مقام مسئول نمایشگاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز کشور به کاغذ روزنامه حدود 65 هزار تن است، اظهار داشت: برای تامین این میزان، کارخانه چوب و کاغذ مازندران به عنوان تنها تولید کننده کاغذ روزنامه فعال می باشد، که آن هم به علت مشکلات، تولید زیادی در سال 98 نداشته و عمده نیاز کشور از طریق واردات تامین شده است.

به گفته حسین زاده نیاز کشور به انواع کاغذ بسته بندی حدود یک میلیون تن برآورد می شود، در حالی که ظرفیت ماشین آلات نصب شده در داخل 3 میلیون تن است.

وی ادامه داد: در بخش تولید کاغذ بسته بندی، 80 واحد فعال وجود دارد که می توانند 100 درصد نیاز کشور را در این بخش تامین کنند.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها به نیاز 160 هزار تنی کشور به کاغذ تیشو اشاره کرد و گفت: در این بخش، ظرفیت ماشین آلات نصب شده 300 هزار تن است که خوشبختانه تمام نیاز داخلی را تامین کرده و وارداتی انجام نمی شود.

گفتنی است، بر اساس آمارها نیاز کشور به کارتن در حدود یک میلیون تن می باشد که 170 واحد فعال با ظرفیت تولید 3 میلیون تن، این میزان نیاز را برطرف می کنند. همچنین 70 کارخانه تولید مقوای بهداشتی هم در داخل وجود دارند که تامین کننده 100 هزار تن نیاز در این زمینه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار