کرونا بهره برداری از کاغذ معدنی فاروج را به تاخیر انداخت

بجنورد (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا، واردات دستگاه های خریداری شده این کارخانه برای بهره برداری این کارخانه با تاخیر مواجه شده است .

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کرونا بهره برداری از کاغذ معدنی فاروج را به تاخیر انداخت

به گزاش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی، رضا فیروزه ادامه داد: طرح تولید کاغذ معدنی از ماده کربنات کلسیم با سرمایه گذاری 246 میلیارد تومان از سال گذشته در شهرستان فاروج کلید خورد که با بهره برداری این کارخانه 115 نفر شاغل خواهند شد.

وی افزود: طرح تولید کاغذ معدنی از ماده کربنات کلسیم با سرمایه گذاری 246 میلیارد تومان از سال گذشته در شهرستان فاروج کلید خورد که با بهره برداری این کارخانه 115 نفر شاغل خواهند شد.

وی گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی استان با تغییر کاربری اراضی اختصاص یافته به این پروژه موافقت کنند.

وی با بیان اینکه سوله این کارخانه برای تولید سالانه 30 هزار تن کاغذ از این ماده معدنی ساخته شده، یادآور شد: دستگاه های تولید خط اول این کارخانه برای تولید سالانه پنج هزار تن کاغذ از این ماده معدنی خریداری شده است.

فیروزه از صدور جواز تاسیس کارخانه فرآوری سنگ معدنی مرمر در شهرستان بجنورد خبر داد، گفت: برای راه اندازی این کارخانه زمینی به مساحت پنج هکتار در محل شهرک صنعتی شماره سه بجنورد اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این کارخانه با مشارکت دو سرمایه گذار ساخته خواهد شد که برای احداث این کارخانه دریافت 60 میلیارد تومان تسهیلات تقاضا شده، افزود: تحقق این تقاضا در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی همچنین به صدور جواز تاسیس برای طرح تولید کاشی سمنگان در استان نیز اشاره کرد، گفت: ایجاد این واحد تولیدی به تامین 92 میلیارد تومان سرمایه ریالی و 20 میلیون یورو سرمایه ارزی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه صادرات گرا برای 270 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت، گفت: این پروژه برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

فیروزه با اشاره به طرح تولیدی شمش منیزیوم از معدن دولومیت گرمه، اظهار کرد: برای این پروژه باید 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود که این پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: جواز تاسیس برای طرح راه اندازی کارخانه پودر میکرونیزه از معادن کلسیت و باریت شهرستان راز و جرگلان تاسیس شده است که در همین راستا، سه معدن برای راه اندازی این طرح به ثبت رسیده اند.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: سرمایه گذار این طرح متقاضی احداث زمینی در مجاورت جاده اصلی در شهرستان مانه و سملقان است که در همین راستا، تقاضا داریم اداره کل منابع طبیعی استان با این درخواست موافقت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار