طرح تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزی از مجتمع گردشگری ورسک آغاز می‌شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که طرح تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزی از مجتمع گردشگری آموزشی ورسک ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۴۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزی از مجتمع گردشگری ورسک آغاز می‌شود

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در حاشیه بازدید از مجتمع گردشگری آموزشی ورسک که امروز با حضور رییس و معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی کشور صورت گرفت، با استقبال از اجرای طرح گردشگری دانش‌آموزی که سازمان دانش‌‌آموزی مازندران آغازکننده آن در کشور است، تاکید کرد که در این مسیر از سازمان حمایت خوهد کرد و پیشنهاد داد که در غرب استان نیز گردشگری دانش‌آموزی با کمک سازمان دانش‌آموزی احیا شود.

او گفت: نگاه ما این است که از فضاهای بدون استفاده برای گردشگری استفاده شود و این نگاه و طرح را به وزیر آموزش و پرورش نیز ارائه کردم تا با تبدیل این فضاها به اماکن گردشگری از این فضاها حفاظت و طبق بند دال تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ تبدیل به احسنت شوند.

سعدی‌پور با بیان اینکه مجتمع گردشگری دانش‌آموزی ورسک، پایلوت گردشگری کشور خواهد بود، ادامه داد: فضاهای دیگر موجود در استان نیز فرصتی است که باید استفاده شود.

او به راه‌اندازی قطار گردشگری دانش‌آموزی در این طرح، اشاره کرد و گفت: این قطار با ظرفیت ۱۲۰ دانش‌آموز و در دوران شیوع کروناویروس با ظرفیت ۵۰ دانش‌آموز، در کنار خوابگاه و مکان استراحت و سالن غذاخوری مهیا شده، فضای مناسب فعالیت‌های دانش‌آموزی و اردویی خواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تاکید کرد که صنایع دستی و میراث فرهنگی روستای ورسک نیز در فضای این مجتمع به نمایش گذاشته شود.

سعدی‌پور نقطه قوت طرح‌ گردشگری را دانش‌آموز محور بودن آن برشمرد و خبر داد که طرح تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزی مازندران ۱۵ تیرماه از مجتمع گردشگری ورسک آغاز می‌شود تا ۹۷۰ پایگاه تابستانی با ۱۱۹ برنامه اجرا شود.

مجتمع گردشگری آموزشی ورسک به عنوان پایلوت طرح گرشگری دانش‌آموزی کشور با مدیریت سازمان دانش‌آموزی مازندران در حال آماده‌سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار