سرپرست معاون پرورشی شهر تهران اعلام کرد:

تشکیل کمیسیون های تخصصی در هر اداره اولین گام برای تحلیل مشکلات حوزه پرورشی است

تهران (پانا) - نشست شورای معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیسیون های تخصصی در هر اداره اولین گام برای تحلیل مشکلات حوزه پرورشی است

ولی پوری با تبریک دهه کرامت گفت: امیدوارم کشور ما به حق قدوم مبارک این دو بزرگوار و معصوم از مشکل بیماری کرونا به سلامت عبور کند و کسانیکه در این زمینه مبتلا هستند به برکت طبیب ما ایرانی ها، امام رضا(ع) شفا عنایت بفرمایند.

ولی پوری با اشاره به خدمات ارزشمند کریمی، معاون سابق پرورشی شهر تهران گفت: امیدوارم به پشت گرمی شما معاونان محترم مناطق نوزده گانه کارهای خوب گذشته ادامه پیدا کند و بعد از این نیز ایده های نو و تازه ای ادامه پیدا کند. شهر تهران پیشانی آموزش و پرورش است و الگوی استان ها قرار می گیرد پس به همت شما باید بتوانیم در تهران برنامه های مناسبی برای دانش آموزان این سرزمین داشته باشیم. باید تلاش کنیم جایگاه پرورشی به جایگاه اصلی خودش در مدارس برسد.
ولی پوری با اشاره به روش های نوین آموزشی گفت: امروزه موضوع استفاده از فضای مجازی مطرح است و این مهم اجتناب ناپذیر است. در پژوهشی یادگیری تربیتی و رویکرد نوین در آموزش و فرآیند یادگیری-یاددهی تحقیق شده و نکات قابل تاملی مطرح شده است. روش های تازه آموزشی جای روش های سنتی را می گیرد. از جمله این روش ها آموزش های الکترونیکی است که محدودیتهای خاص خود را دارد و ّهمچنین آموزش های سنتی که ویژگی های خاص خود را دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند که یادگیری ترکیبی رویکرد موثر در افزایش اثربخشی یادگیری است. پس باید به هر دو روش توجه شود. باید در کنار یادگیری سنتی، آموزش های مدرن هم داشته باشیم.
وی افزود: مزیتهایی در آموزش مجازی داریم از جمله اینکه هر کاری در هر زمانی انجام می شود و در هزینه ها صرفه جویی می شود، اما در آموزش مجازی تعامل انسانی کمتر است و ممکن است انگیزه ها کمتر شود. از این جهت تلفیق این دو روش مهم است.
ولی پوری گفت: یادگیری ترکیبی رویکرد امیدبخشی است و از مزیت هردو روش می توانیم استفاده کنیم.

ولی پوری با اشاره به اهمیت استفاده از شبکه شاد گفت: امسال قطعا در برنامه سال تحصیلی در کنار اوقات فراغت باید از فضای مجازی استفاده کنیم تا آموزش ها انجام شود. پس قطعا برنامه ریزی مجازی ضرورت دارد و آموزش مجازی را جدی تر و با مدیریت دقیق تر باید دنبال کنیم.
وی با ارایه طرح تشکیل کمیسیون های تخصصی در حوزه ادارت معاونت پرورشی شهر تهران گفت: هرکدام از مناطق کارگروهی داشته باشند که کارش ساماندهی فضای مجازی باشد. آنچه کمک می کند سازمانی ارتقا پیدا کند، موضوع یادگیری سازمانی است که امروزه مهمترین عامل برای حفظ و بقای یک سازمان است. یادگیری سازمانی یعنی اشکالات سازمان را دربیاوریم و بعد برای به نتیجه رسیدن به راهکار آن توجه کنیم. پیشنهاد من این است برای این مهم کمیسیون تخصصی تشکیل دهیم. هدف از کمیسیون ها این است که ادارات به پنج اداره تقسیم شوند و هر اداره یک کمیسیون تخصصی داشته باشد. در هر اداره سه تا چهار معاون پرورشی به همراه رییس آن اداره یک کمیسیون می شود و اشکالات آن حوزه را درآورده و برای آن راهکار ارایه می کند. اگر این کار توسط معاونان پرورشی انجام شود قطعا موثر است. در نهایت آخر شهریور یک تحلیل سیستمی انجام داده و اشکالات کار درآمده و راهکارهای تخصصی و اساسی ارائه می شود.

ولی پوری با اشاره به اینکه خوب است کمیسیون جایگزین قطب ها شود، گفت: با رای گیری که از معاونان پرورشی انجام شد اکثریت معاونان با این مهم موافقت کردند و بعد از این کمیسیون ها را داریم که فعالیت شان کاملا تخصصی است. درمورد تشکیل جلسات هم می توان از فرصت مجازی شبکه شاد استفاده کنیم و لزوما نیازی نیست حضوری برگزار شود.
وی افزود: در این کمیسیون ها خوب است فردی متخصص خارج از مجموعه خودشان در جمع باشد تا با طرح ایده های نو روبرو شویم و البته به دانش افزایی ما نیز کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه مدیر کل شهر تهران در موضوع ساماندهی نیروی انسانی بر مدارس دارای آسیب های اجتماعی بیشتر تاکید دارد، از معاونان پرورشی خواست حتما اولویت شان در انتخاب و انتصاب مشاورهای مدارس این نوع مدارس باشد.
وی افزود: درس تفکر و سبک زندگی اگر به خوبی منتقل شود، کمک زیادی به مهارتهای اجتماعی و فردی دانش آموز می شود. لطفا تمام تلاش خود را داشته باشید که مبادا درس تفکر و سبک زندگی قربانی دروس ریاضی و علوم شود.

ولی پوری گفت: برای شبکه شاد باید کار تبلیغی بیشتری داشته باشیم تا پتانسیل های خوب این شبکه معرفی شود. البته ما کمیت و عدد مد نظرمان نیست، اما قبول کنیم کارهای کیفی خوبی هم در این شبکه ارائه می شود که اگر دانش آموز ما در این شبکه عضو باشد از آن مطلع می شود. من به عضویت دانش آموز در شاد اعتقاد دارم. همچنین در موضوع تولید محتوا برای هر منطقه چندکار تولید شده تا تقسیم کاری صورت بگیرد.
وی در ادامه بر آزمون مشاوره برای مدیران مدارس و حتی معاونان پرورشی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار