برگزاری نشست ستاد اوقات فراغت و انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در نشست ستاد اوقات فراغت و انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی که با حضور مدیرکل شهر تهران تشکیل شد به ارایه گزارشی از برنامه های انجام شده در حوزه اوقات فراغت و انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست ستاد اوقات فراغت و انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران

ولی پوری با اشاره به اینکه حوزه پرورشی برای برنامه های اوقات فراغت بصورت استانی قبل از عید نوروز تدارک هایی دیده بود، گفت: متاسفانه علی رغم برنامه هایی متنوعی که درنظر گرفته شده بود به دلیل شیوع کرونا این مهم متوقف شد. اما همه تلاش مان را کردیم تا فعالیتها بصورت مجازی باشد و تا اینجا مطابق شیوه نامه وزارت مطبوع برنامه ها برگزار شده است و درحال انجام اشت.

ولی پوری افزود: باتوجه به اینکه امسال ناگزیر کلاس های حضوری برگزار نمی شود و اگر هم در استان های سفید باشد، محدودیت هایی است ما تلاش کردیم تنوع برنامه ها در فضای مجازی داشته باشیم. درواقع برگزاری هر نوع کلاس در تابستان منوط به اجازه ستاد ملی کرونای هر استان است و ما هنوز در شهر تهران از ستاد ملی کرونا پاسخی نگرفته ایم.

وی گفت: با این وجود در شهر تهران تعداد 650 مدرسه پایگاه اوقات فراغت اند و 170مرکز خودمان داریم که شامل دارالقران ها و کانون ها و غیره اعلام شده است و برنامه های مان را نیز برای وزارتخانه فرستاده ایم. البته در موضوع مجازی بودن برنامه ها، فعالیت های ما را به چالش کشیده است زیرا کلاس حضوری فعلا نداریم و در این زمینه نظارت دقیق باید داشته باشیم ومجازی بودن کلاس ها مهم است اما سعی داریم برنامه هایی مناسب و جذاب برای دانش آموزان داشته باشیم.

ولی پوری همچنین با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی گفت: امسال تهران برای برگزاری مجازی انتخابات پایلوت شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. تعداد 200نفر دانش آموز کاندید شده اند و در این انتخابات مجازی باهم رقابت می کنند و امیدوارم به همت سازمان دانش آمپزی این انتخابات در نهایت صحت و سلامت برگزار شود.

در ادامه نشست عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به برگزاری چهار مدل جشنواره با عنوان مهارتهای اجتماعی تابستان شاد گفت: در جشنواره تابستانه شاد دانش آموزان در موضوع خبرنگاری، مجری گری و فیلمسازی کارهای خود را می توانند ارایه دهند تا در شبکه شاد بارگزاری شود.

همچنین باستانی با اشاره برگزاری مجازی انتخابات گفت: کرونا فعالیت ما را لغو نکرد و البته برای برگزاری مجازی انتخابات مسیر طولانی را طی کردیم. شهر تهران پایلوت شده است و اولین انتخابات مجازی دانش آموزی را برگزار می کند.

وی افزود: امنیت انتخابات برای ما مهم است زیرا مشاوران دانش آموز مدیرکل درمناطق قرار است انتخاب شوند و از این جهت تمام تلاش مان را می کنیم تا دانش آموزان ما انتخابات سالمی را تجربه کنند. در این ایام دانش آموزان اهداف شان و رزومه شان را بارگزاری می کردند و در روز انتخابات دختران و پسران تا شش نفر را انتخاب می کنند. همچنین میز هدایت داریم و آرا انلاین رصد می شود و 12ظهر پایان رای گیری را داریم. اگر آرا مساوی باشد همان روز ساعت 14تا16انتخابات مرحله دوم برگزار می شود.

در این نشست مانی اسدی، عضو مجلس دانش آموزی دوره نهم گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی دوره دهم طلایه داران گام دوم انقلاب هستند و امیدوارم سازمان دانش آموزی حتما در این حوزه جهت آشنایی دانش آموزان منتخب با این مهم اهتمام داشته باشند.

وی با تقدیر از سازمان دانش آموزی شهر تهران جهت برگزاری انتخابات بصورت مجازی به ارایه گزارشی از نهمین دوره مجلس دانش آموزی پرداخت و گفت: در این دوسال تدوین سند سلامت روان دانش آموزان از مهمترین و موثرترین برنامه های اجرا شده در مجلس دانش آموزی شهر تهران بود. همچنین در شهر تهران بنا بر آنچه رسالت نمایندگان مجلس دانش آموزی بود سعی کردیم با بازدیدهای دوره ای از مدارس شهر تهران و برگزاری سلسله نشست هایی به بیان و انتقال مشکلات دانش آموزان بپردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار