آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان در قالب دوره‌های مجازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تهران (پانا) - ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی «مهارت‌های زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان در قالب دوره‌های مجازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهارت معنویت، مهارت خودباوری، مهارت خوش‌بینی، مهارت شاد بودن، مهارت جرأت‌مندی، مهارت ایجاد روابط مثبت، مهارت امیدوار بودن و مهارت هوش هیجانی، ۸کارگاهی‌ است که زیر نظر دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

نوجوانی که در کارگاه «مهارت معنویت» شرکت می‌کند، آموزش می‌بیند که برای آن‌که در سفر زندگی، مطمئن‌تر قدم بردارد به چه ابزار و ویژگی‌هایی نیاز دارد و با استفاده از فعالیت‌های مختلف، ایجاد و استفاده از این ویژگی‌ها را در عمل تمرین و آزمایش می‌کند.

کارگاه «مهارت خودباوری» به نوجوان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد، با عوامل تأثیرگذار در خودباوری آشنا شود و با کمک فعالیت‌های متنوع، در عین واقع‌بینی، موفق شود خودباوری‌اش را افزایش دهد.

همچنین در کارگاه «مهارت خوش‌بینی» نوجوان یاد می‌گیرد چطور افکارش را شکار کند و پیام‌هایی که به آن داده می‌شود را اصلاح کند تا اسیر دام بدبینی و فاجعه پنداری نشود. علاوه بر این می‌آموزد مسائل را به اجزای کوچکی تبدیل کند که موقت و قابل‌حل هستند.

نوجوانی که در کارگاه «مهارت شاد بودن» نیز شرکت می‌کند، می‌آموزد که به‌جای منتظر بودن، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشد و برای عملی کردن نقشه‌هایش دست‌به‌کار شود.

در کارگاه «مهارت جرأت‌مندی» نوجوان با سبک‌های رفتاری آشنا می‌شود. یاد می‌گیرد چه طور برای گرفتن حق خود، رفتاری مؤدبانه، پیگیرانه و قاطعانه داشته باشد و با شیوه‌های رد کردن درخواست‌های نامعقول آشنا شود.

همچنین در کارگاه «مهارت ایجاد روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چطور روابطش با دیگران را مدیریت کند که هم برای خودش و هم برای طرف مقابل پیامدهای مثبت داشته باشد.

در کارگاه «مهارت امیدوار بودن» نوجوان به کمک فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز با راه‌کارهای انتخاب هدف مناسب آشنا می‌شود و می‌آموزد چه طور با برنامه‌ریزی آرزوهای خود را به اهدافی دست‌یافتنی تبدیل کند.

دوره «مهارت هوش هیجانی» به نوجوان کمک می‌کند تا با هیجان‌های خود آشنا و دوست شود و بتواند با آن‌ها به بهترین وجه کنار بیاید.

کارگاه‌های ۱۰جلسه‌ای «مهارت‌های زندگی» از ۱۶تیر تا ۲۲شهریور ۱۳۹۹در ساعت‌های ۱۵تا ۱۶، ۱۶تا ۱۷و ۱۸تا ۱۹به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند تا ۱۵تیر ۱۳۹۹فرصت دارند برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانیkpf.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار