معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

جامعه معلمان در بسیاری از کشورها جزو جوامع مرجع هستند

تهران(پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در اولین نشست کارگروه مالی و پرورشی مدیران منتخب استانی با اشاره به مرجع بودن جامعه معلمان گفت: یکی از ویژگی‌های جوامع مرجع اینست که بر اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار هستند و ایجاد جریان و حرکات اجتماعی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه معلمان  در بسیاری از کشورها جزو جوامع مرجع هستند

در این نشست یوسف بهارلو با اشاره به حساب ویژه‌ای که جامعه بر روی معلمان می‌کند ادامه داد: معلمان در سرنوشت افراد جامعه دخالت دارند و فراتر از مسائل جامعه حرکت می‌کنند و توقع مردم هم از ما اینست که وقتی فرزندان خود را به ما می‌سپرند، فارغ از تمام مشکلات خود تمام توانمان را برای تقویت و آموزش و تربیت آنها بکار ببندیم.

او با اشاره به اهمیت انگیزه درونی در حرفه معلمی گفت: بالا بودن انگیزه درونی در معلمان باعث می‌شود معلم وقتی در کلاس درس حضور دارد تمام تمرکز خود را برروی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان گذاشته و مشکلات خود را فراموش کند.

بهارلو به نظر مدیرکل استان درباره کم کردن فاصله صف و ستاد در آموزش و پرورش و تشکیل چنین کارگروه‌هایی اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات ما به شناخت و فهم مشترکی از چالش‌ها و مشکلات می‌رسیم و مدرسه و اداره صدای همدیگر را شنیده و در پی یافتن راهکارهایی برای رفع این مشکلات خواهیم بود که این امر باعث بالا رفتن کیفیت نظام تعلیم و تربیت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل شهرستانهای استان تهران با تاکید بر این که علم مدیریت یکی از مهمترین یافته‌های یکصدسال اخیر بشر بوده تصریح کرد: اگر ما در جایگاه مدیریتی خود مهارت‌های مورد نیاز این شغل را کسب کنیم خیلی بهتر و حکیمانه‌تر می‌توانیم امورات کاری خود را پیش برده و یکی از مهارت‌های اصلی مدیریت، آموختن آداب گفت‌و‌گو کردن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار