فرایند انتخاب تولیدکنندگان نمونه استانی و ملی در اردبیل آغاز شد

اردبیل (پانا)- مدیرکل استاندارد اردبیل ازآغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۹ خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فرایند انتخاب تولیدکنندگان نمونه استانی و ملی در اردبیل آغاز شد

به گزرش روابط عمومی اداره استاندارد اردبیل، هاشم علائی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: فرایند انتخاب واحد نمونه سال ۹۹ نیز از تاریخ بیستم خرداد ماه سال‌جاری از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد(سینا) آغاز شده و آماده بهره‌برداری توسط واحدهای تولیدی علاقه‌مند به شرکت در این فرایند است.

او افزود: این فرایند در سامانه سینا در سه مرحله خوداظهاری واحد تولیدی، بررسی و صحه‌گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان و بررسی و صحه‌گذاری یا تغییر امتیاز توسط ستاد انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد اردبیل تشریح کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیت‌های آموزشی واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقاء سطح فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید و نیز دارا بودن مدارک و شواهدی مبنی بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء کیفیت رشته صنعتی مورد نظر در طول دوره ارزیابی از معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود.

علائی در خصوص مزایای انتخاب واحدهای تولیدی نمونه بیان کرد: اگر واحدی در سطح ملی «نمونه» انتخاب شود مادامی که نمونه بازار نامنطبق برای آنها گزارش نشود، از نمونه‌برداری از محل تولید برای آن فرآورده معاف شده و اگر در سطح استان نمونه انتخاب شود مادامی که نمونه نامنطبق برای آنها گزارش نشود ( اعم از بازار یا خط تولید) در هر سال تنها یک بار برای فرآورده مربوطه از محل تولید نمونه‌برداری انجام می‌گیرد.

او گفت: پس از بررسی مستندات ارائه شده، بر اساس امتیاز کسب شده، واحدهای برتر جهت انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی شده و از تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد تجلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار