مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل:

۳۷۰ واحد تولیدی اردبیل محصولات استاندارد تولید می‌کنند

اردبیل (پانا) - مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: تاکنون با تلاش‌ها و بازرسی‌های انجام شده توانستیم محصولات ۳۷۰ واحد تولیدی در سطح استان اردبیل را تحت پوشش استاندارد ایران قرار دهیم.

کد مطلب: ۸۷۷۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۷۰ واحد تولیدی اردبیل محصولات استاندارد تولید می‌کنند

هاشم علایی در نشست با فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: تاکنون با تلاش‌ها و بازرسی‌های انجام شده توانستیم محصولات 370 واحد تولیدی در سطح استان اردبیل را تحت پوشش استاندارد ایران قرار دهیم تا با تولید محصولات کیفی و مناسب زمینه برای رونق فعالیت‌های آنها فراهم شود .

وی واحدهای تولیدی محصولات غذایی، بهداشتی، آرایشی و مصالح ساختمانی را شامل بیشترین واحدهایی برشمرد که دارای نشان استاندارد هستند و گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت باید از مصالح ساختمانی استاندارد در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌های دولتی و خصوصی استفاده شود که انتظارمی‌رود در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت‌های لازم را داشته باشد .

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان از اجباری بودن نصب آسانسور برای ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه خبر داد و افزود: به صورت سالانه مجوز برای آسانسور ساختمان‌ها ارائه می‌شود و باید این مجوزها به صورت سالانه تمدید شود تا مشکلی در این زمینه برای استفاده‌کنندگان از این امکان ایجاد نشود .

علایی با اشاره به اخذ نشان استاندارد محصول برای 15 واحد تولیدی در شهرستان خلخال بیان کرد: در حال حاضر نمایندگی اداره کل استاندارد تنها در شهرستان مرزی بیله‌‌سوار راه‌اندازی شده و سایر شهرستان‌ها فاقد نمایندگی هستند و نظارت بر تولید کالاهای استاندارد در این شهرستان‌ها توسط مرکز استان انجام می‌شود .

وی با اشاره به راه‌اندازی 32 مرکز معاینه فنی تجهیزات سی.ان.جی در استان و اجباری بودن دریافت نشان استاندارد برای این جایگاه‌ها تصریح کرد: 26 آزمایشگاه استاندارد در استان ایجاد شده که با راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها زمینه برای اشتغال 126 نفر در این مراکز فراهم شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار