آتش سوزی در مراتع بخش لوداب استان کهگیلویه وبویراحمد

نیاز فوری به نیروی کمکی و تجهیزات، آتش از کنترل خارج شده است

یاسوج (پانا) -بخشدار لوداب از توابع شهرستان بویراحمد از آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع این بخش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آتش سوزی در مراتع  بخش لوداب استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش روابط عمومی بخشدار لوداب، جمال روحانی اظهار کرد: این آتش سوزی حدود ساعت ۱۴ روز سه شنبه سوم تیرماه در جنگل‌ها و مراتع این بخش شروع شده و ساعت ۲۳ در یک مرحله مهار و متاسفانه مجددا شعله ور شد.

روحانی با اشاره به آتش سوزی‌ها در مناطق دارای ارتفاع بالا که منجر به سوختن بیش از ۱۰۰ هکتار گفت: از دیروز با کمترین امکانات که مواد غذایی و آب و دیگر اقلام ابتدایی بوده را با الاغ به محل برده و شروع به خاموش کردن آتش کردیم که متاسفانه با وجود همه تلاش ها هنوز منطقه گور اسپید می‌سوزد.

بخشدار لوداب درباره مشکلات موجود و نیازها و امکاناتی که مورد نیاز است گفت: مهم‌ترین مشکل و نیاز، هلی برد نیرو است که باید بیش از چند ساعت پیاده روی به منطقه که آتش‌سوزی شده برسند هنگامی که به محل آتش‌سوزی می رسند توانایی انجام کار را ندارند.

او گفت: مشکل دیگر نبود وسایل مناسبی چون کفش،لباس مناسب،چراغ قوه،آب،غذا و......است که باید هر لحظه این امکانات وجود داشته باشد.ولی متاسفانه هیچ نهاد استانی و شهرستانی وارد عمل نمی‌شوند.
بخشدار لوداب با بیان اینکه آتش سوزی همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است، اضافه کرد: از دستگاه‌ها، نیرو‌های مردمی و دوستداران منابع طبیعی درخواست داریم که برای مهار آتش ما را یاری کنند.

بخشدار لوداب گفت: در این منطقه تا کنون حدود ۸۰ هکتار ار جنگل‌ها و مراتع منطقه در آتش سوخت و در صورتی نبود نیرو و تجهیزات میزان خسارت چند برابر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار