90 درصد فعالیت دوره‌های نهضت سوادآموزی سال 98 تحقق یافت

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران میزان تحقق فعالیت دوره‌های سوادآموزی در سال ۹۸ را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت که پیش‌بینی ما این است که در سال جاری در مجموع ۵هزار و ۹۲۴ نفر در دوره‌ها شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
90 درصد فعالیت دوره‌های نهضت سوادآموزی سال 98 تحقق یافت

علی‌رضا سعدی‌پور در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی مازندران با یادآوری رتبه نخست مازندران در میزان باسوادی در کشور در سال‌های ۹۰ تا ۹۵، به دستاوردهای سازمان نهضت سوادآموزی مازندران در سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال‌های ۵۵ و ۹۵ نشان می‌دهد که در سال ۹۵، نرخ باسوادی ۴۸.۵۸ درصد بود که در سال ۹۵ با بیش از ۴۰ درصد رشد، به ۸۷.۷۱ درصد رسید.

به گفته او میزان باسوادی زنان نسبت به جمعیت زنان، از ۳۴.۰۸ درصد در سال ۵۵ به ۸۰.۴ درصد در سال ۹۵ رسیده است.
سعدی‌پور درصد باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال استان را ۹۸۰۸ درصد اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران میزان باسوادی شهرستان قائم‌شهر با ۹۸.۶۸ درصد را بالاترین میزان باسوادی در میان شهرستان‌های استان و شهرستان گلوگاه با ۹۶.۵۰ درصد را دارای کمترین میزان باسوادی برشمرد و بر این نکته تاکید کرد که اختلاف میان این اعداد در این دو شهرستان بسیار کم و حدود ۲.۲ درصد است.

سعدی‌پور اعلام کرد که از حیث فراوانی بی‌سواد، بیشترین بی‌سواد با ۱۰ هزار و ۲۶ بی‌سواد متعلق به شهرستان بابل و کمترین آن با ۳۲۶ نفر متعلق به شهرستان سیمرغ است.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 95 انجام شد، 50 هزار نفر از مردم مازندران بی‌سواد هستند.

او میزان تحقق فعالیت دوره‌های سوادآموزی در سال ۹۸ را ۹۰ درصد اعلام کرد و در مورد انتظارات سال ۹۹ گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری، ۲۱۲۴ نفر دوره سوادآموزی، ۱۸۰۰ نفر در دوره انتقال، ۲۰۰۰ نفر در دوره تحکیم و در مجموع ۵هزار و ۹۲۴ نفر در دوره‌ها شرکت کنند.

مدیرکل آموزش‌و پرورش مازندران همچنین اعلام کرد که به ازای هر نفر سوادآموزی دوره سوادآموزی ۸۹۵ هزار تومان، دوره انتقال ۹۸۰ و دوره تحکیم ۱۷۰ هزار تومان در اختیار آموزش‌دهنده گذاشته می‌شود.

سعدی‌پور از دستگاه‌های اجرایی همچون اداره‌های پست، ثبت احوال، کمیته امداد و بهزیستی و همچنین فرمانداران و بخشداران خواست که در شناسایی بی‌سوادان به آموزش و پرورش یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار