معاون سوادآموزی مازندران مطرح کرد:

«اینترنت و گوشی هوشمند» دو دغدغه فعلی سوادآموزان

ساری (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران عدم دسترسی آموزش‌دهنده‌ها و سوادآموزها به اینترنت و عدم برخورداری از گوشی هوشمند را دو دغدغه فعلی این بخش از آموزش و پرورش برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
«اینترنت و گوشی هوشمند» دو دغدغه فعلی سوادآموزان

داود تقی‌نیا امروز به مناسبت روز خبرنگار در نمایندگی استانی خبرگزاری پانا در شهر ساری حضور یافت و در گفت و گو با پانا از سوادآموزی، دستاوردها و چالش‌های آن گفت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در این گفتگو به رتبه نخست استان در سطح سواد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در رده سنی 10 تا 49 سال با نرخ 97.63 درصد اشاره کرد و گفت: «نرخ سواد در مازندران در پایان سال 98 از سوی سازمان نهضت سوادآموزی 98.8 درصد اعلام شد که همچنان تک‌تازی مازندران را نشان می‌دهد.»

به گفته تقی‌نیا، نرخ باسوادی در قائم‌شهر با 98.56 درصد بالاترین نرخ استان و نرخ باسوادی در گلوگاه با 96.29 درصد پایین‌ترین نرخ است که دامنه اختلاف جزیی آن در حد 2.2 درصدی آن با توجه به اینکه این عدد در کشور 17 است، قابل توجه است.

او اختلاف باسوادی زنان و مردان در مازندران را 0.7 درصد اعلام کرد که این عدد در کشور 2.7 درصد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اختلاف باسوادی مناطق شهری و روستایی را نیز در استان 1.9 درصد خواند که در کشور 7.1 درصد است.

تقی‌نیا از جذب 5 درصدی افراد بی‌سواد بالای 50 سال در استان خبر داد که از سال گذشته آغاز شده است.

تقی‌نیا شهرستان بابل با درصد باسوادی 98.56 درصد و 10 هزار و 26 نفر بی‌سواد معادل 2.96 درصد بی‌سواد را از نظر دارا بودن تعداد افراد بی‌سواد در صدر و شهرستان سیمرغ با درصد باسوادی 97.24 و 326 نفر بی‌سواد معادل 2.76 درصد بی‌سواد بر اساس جمعیتشان را در ذیل جدول فراوانی بی‌سوادی استان اعلام کرد.

او به طرح شناسایی اولیای بی‌سواد در هنگام ثبت‌نام فرزندانشان از سوی مدیران مدارس اشاره کرد که 5 سال اخیر در حال اجراست و از مدیران خواست در شناسایی، ترغیب و جذب این اولیا به آموزش و پرورش کمک کنند و حتی خود و معلمانشان در ساعات غیر اداری به این اولیا آموزش دهند و حق‌الزحمه دریافت کنند.

تقی‌نیا به شرایط فعلی کشور با توجه به شیوع کروناویروس و سه وضعیت سفید، زرد و قرمز احتمالی در استان گفت: «آموزش سال تحصیلی جدید نیز با توجه به این سه وضعیت به صورت حضوری، تلفیقی و مجازی صورت خواهد گرفت.»

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران عدم دسترسی آموزش‌دهنده‌ها و سوادآموزها به اینترنت رایگان را از چالش‌های آموزش در فضای مجازی برشمرد و گفت: «حتی برخی از جامعه هدف ما به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، در روستاها اینترنت وجود ندارد و یا برخی مناطق به شبکه آموزش دسترسی ندارند.»

تقی‌نیا ترس خانواده‌ها از مشارکت در کلاس‌های حضوری را از دیگر دغدغه‌های فعلی این حوزه برشمرد که در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری در وضعیت سفید رخ می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار