خود باوری و اعتماد به نفس، لازمه حضور موثر دختران در جامعه است

شیراز(پانا)-کارشناس مسوول اداره امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه علیه السلام و روز دختر بر اهمیت بالای حضور دختران و نقش برجسته آن‌ها در اجتماع تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خود باوری و اعتماد به نفس، لازمه حضور موثر  دختران در جامعه  است

طاهره بی‌نیاز امروز در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه روز دختر فرصتی برای یادآوری اهمیت وجودی دختران برای خانواده ها و جامعه است، گفت: نقش دختران که مادران نسل آینده جامعه هستند مانند سنگ زیرین آسیابند و دختران در هر خانواده و حتی مدرسه منشاء نشاط و پویایی هستند.

او افزود: در جوامع توسعه یافته بیش از پنجاه درصد مجراهای تولیدی، اقتصادی و مدیریتی را زنان تشکیل می‌دهند.
بی‌نیاز در ادامه با بیان اینکه جدی گرفتن نقش زنان در جامعه، گامی برای توسعه یافتن جامعه است اضافه کرد: برای تحقق این امر باید از ابتدا دختران را ارج نهاد تا در مسیر شکوفایی استعداد آن‌ها کمک بسزایی شود.
او ادامه داد: دختران ما در سال‌های گذشته به‌ خوبی نشان دادند که می‌توانند استعدادهای خود را دنبال کنند و به خود باوری برسند.
امروزه در جامعه اسلامی ما دختران نشان دادند که با رعایت تمامی شئونات می‌توانند به موفقیت برسند و هیچ محدودیتی برای پیشرفت نداشته باشند.
به گفته بی‌نیاز دختران باید به عزت نفس و اعتماد به نفس کافی دست‌یابند چون هرگاه انسان به خودباوری برسد هرگز کلمه نمی‌توانم برای او معنی ندارد و این زمینه رشد و پیشرفت خواسته‌ها و توانمندی‌های آنان است.
کارشناس مسوول اداره امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌های جامعه در تاثیرگذاری دختران در کشور نقش دارد ادامه داد: برای رفع موانع و محدودیت‌ها باید سیاست‌گذاری‌های موثری برای بهبود وضعیت به دختران انجام شود.
او گفت: در حوزه آموزش ابتدایی، بیش از پنجاه درصد از دانش‌آموزان استان فارس دختر هستند و به مراتب در مقاطع بالاتر این درصد به دلیل عدم وجود مدارس متوسطه در روستاهای استان کاهش می‌یابد.
او با بیان اینکه هر ساله برنامه‌های متعددی برای دختران دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود، گفت: فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌ای، آموزش‌هایی در حوزه امور بانوان و کلاس‌های آموزشی، در حوزه بهداشت و آموزش‌های بهداشتی برای دختران در مدارس، ازجمله این برنامه‌ها است که با توجه به وضع موجود و شیوع ویروس کرونا این آموزش‌ها تعطیل شدنی نیست و در فضای مجازی دنبال می‌شوند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار