مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان :

واحد امور زنان آموزش و پرورش، نگاه حمایتی و تسهیل گر به حوزه بانوان دارد

زنجان (پانا) - جلسه هماهنگی تبیین طرح ها و برنامه های امور زنان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در محل سالن غدیر اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
واحد امور زنان آموزش و پرورش، نگاه حمایتی و تسهیل گر به حوزه بانوان دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان ، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، گفت: دختران در خانواده ها، منشا عاطفه دوستی و لطافت هستند.

رفیعی در ادامه افزود: یک نگاه عاطفی و پر از مهر و محبت در دین مبین اسلام به بانوان و دختران وجود دارد که در این امر در سیره ائمه و پیامبر اعظم (ص) نیز همیشه متجلی بوده است.

رفیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش نگاه جنسیتی به مخاطبین خود ندارد، اظهار داشت: در آموزش و پرورش فارغ از نگاه جنسیتی به مسائل پرداخته می شود ولی از باب یک نگاه حمایتی، پشتیبانی کننده و تسهیل گر نسبت به امور بانوان، یک واحد اختصاصی با عنوان امور زنان در اداره کل و مناطق آموزش و پرورش تاسیس شده تا کمک ها و حمایت های ویژه در این زمینه صورت گیرد.

رفیعی همچنین بیان داشت: یکی از مظلومیت های اسلام این است که همیشه یک نگاه ویژه تر به بانوان داشته که این امر بعضی اوقات به اشتباه طوری تعبیر می‌شود که حقوق بانوان تضعیف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر حمایت ها سایر معاونت ها در اجرای برنامه های امور بانوان ابراز داشت : هر همکار در حوزه مسئولیتی خود در اجرای برنامه‌ های حوزه امور زنان ، مشارکت و نگاه حمایتی صددرصدی داشته باشد تا بتوانیم بیش از پیش برنامه های موفقی در این حوزه ارائه دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: حضور بانوان در مناصب مدیریتی باید مد نظر قرار گیرد، هر چند که در آموزش و پرورش حداقل در ۵۰ درصد از مدارس ، بانوان در پست های مدیریتی، فرصت تمرین مدیریت دارند و می توانند زمینه و آمادگی خود را برای مدیریت در سطوح بالاتر فراهم نمایند.

در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه مشارکت در اجرای برنامه های امور زنان پرداختند .

در پایان این جلسه از از اعضای فعال در پیشبرد فعالیت های امور زنان با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود، تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار