"نت‌سنج" برای نظارت مردمی به کیفیت اینترنت در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد

ارومیه(پانا) - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: سامانه "نت‌سنج" که در این استان راه‌اندازی شده، امکان مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایات و تعرفه اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ثابت و سیار را فراهم کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
"نت‌سنج" برای نظارت مردمی به کیفیت اینترنت در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد افزود: سامانه "نت‌سنج" به عنوان سامانه دریافت اینترنت خانگی مجازی وزارت ارتباطات و اطلاعات در استان آذربایجان غربی فعال است.

وی ادامه داد: در سامانه نت‌سنج، فرد با توجه به کیفیت اینترنت شرکت‌های خدماتی می‌تواند اینترنت مورد نیاز را برای محل مورد نظر خود دریافت کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با مراجعه به این سامانه و پس از مشخص کردن موقعیت مکانی، می‌توان وضعیت اینترنت آن منطقه را در اپراتورهای مختلف به‌صورت تقریبی مشاهده کرد که می‌تواند اطلاعاتی را برای افرادی که در پی خرید اینترنت هستند، ارائه کند.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه مشترکان حوزه ارتباطات می‌توانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بسته‌های شرکت طرف قرارداد در سامانه https://۱۹۵.cra.ir/ ثبت کنند، بیان کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۴۸ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام تلویزیون اینترنتی رایگان در این استان همزمان با سراسر کشور در راستای افزایش ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات آغاز شده و مردم می‌توانند برای استفاده از این امکانات به سایت اداره‌کل اطلاعات و ارتباطات آذربایجان‌غربی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار