مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: برگزاری ۸۰۰ کلاس آموزش قرآن در استان

بیرجند (پانا)- مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۸۰۰ کلاس آموزش عمومی و تخصصی قرآن با حضور ۱۵ هزار قرآن آموز برگزار شد و بیش از ۵ هزار گواهینامه آموزشی صادر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل  تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: برگزاری ۸۰۰ کلاس آموزش قرآن در استان

حجت الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خداوند متعال برای آفرینش بشر اهدافی را در نظر گرفته است که این اهداف نیازمند تبیین و تبلیغ می باشد.
حجت الاسلام رضایی گفت: با وجود هجمه های حال حاضر ، نیازمند تبلیغ مبانی اسلامی و دینی می باشیم تا بتوانیم در برابر جنگ ترکیبی دشمن که در حوزه های اقتصاد ،دین ، فرهنگ و امنیت و بهداشت شکل گرفته است، جلوگیری کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان گفت:6 هزار نفر مبلغ در طول سال گذشته به استان وارد شدند که ۶۰۰ هزار نفر روز تبلیغ در استان را انجام دادند.
او افزود: در حال حاضر ۲۲۶ خانه عالم در استان وجود دارد و تعدادی نیز در حال احداث می باشد.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه اولویت استقرار روحانی در روستاهای بالای 100 خانوار می باشد گفت: در سال جاری ۱۰ روحانی جدید جذب خواهند شد که با این حساب ، تعداد روحانیون مستقر در روستاها به ۱۰۵ نفر خواهند رسید.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:در ایام محرم هیچ روستایی بدون روحانی وجود ندارد و روحانیون و طلاب دیگری علاوه بر افراد بومی، از مشهد ، اصفهان و قم به استان اعزام می شوند.
او گفت: با تخصیص اعتبارات لازم و داوطلب شدن روحانیون ، میتوان با جذب ۵۰ مبلغ مشکلات موجود را حل کرد.
حجت الاسلام رضایی در خصوص مساجد استان نیز گفت: ۲ هزار و ۱۸۰ مسجد در استان فعال هستند که ۱۵۴۰ مسجد از این تعداد، فعالیت خود را در مناسبت ها دنبال می کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: به دنبال این هستیم تا مساجد را از حالت نمازخانه به کانونی برای حل مشکلات مختلف و ارائه آموزش ها تبدیل کنیم.
او با اشاره به اجرای طرح امام محله و امام روستا گفت: در این طرح که روحانیون توانمند و فعال در شهر و روستا فعالیت می کنند، ۲۱ نفر روحانی اعم از امام محله و امام روستا حضور دارند.
حجت الاسلام رضایی گفت: در حال حاضر 1370 هیات در استان شناسایی و ثبت شده اند و نیز ۱۶۳۱ مداح و ستایشگر اهل بیت نیز ثبت شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات گفت: سال گذشته ۸۰۰ کلاس آموزش عمومی و تخصصی قرآن با حضور ۱۵ هزار قرآن آموز برگزار شد و بیش از ۵ هزار گواهینامه آموزشی صادر شد.
او گفت: ۴ مدرسه علوم و معارف اسلامی (صدرا) در استان فعال هستند که ۲ مدرسه در بیرجند و ۲ مدرسه در شهرستان های نهبندان و طبس وجود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار