رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر:

برگزاری عزاداری های ماه محرم با شور و شعور حسینی و رعایت پروتکل های بهداشتی

اسلامشهر(پانا) - نشست خبری برنامه های ماه محرم 99با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر و اصحاب رسانه در محل اداره تبلیغات اسلامی منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری عزاداری های ماه محرم  با شور و شعور حسینی و رعایت پروتکل های بهداشتی

در این جلسه ، حجت الاسلام محسن بلند نظر ریاست اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر در سخنانی با گرامی داشت ایام عزاداری های محرم حسینی اظهار کرد: از جمله اهداف قیام حضرت ابا عبدالله حسین(ع) و یاران با وفایش اصلاح امور جامعه ،پیروی از سیره امام علی (ع) و امربه معروف و نهی از منکر بود که جامعه امروز نیاز شدید به ترویج اهداف قیام حسینی دارد.

وی در ادامه با مهم خواندن نقش اصحاب رسانه و سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت های فرهنگی و مذهبی برای هیئات سخت شده ولی عزاداری های محرم می بایست با شور و شعور حسینی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی بیان کرد: با توجه به دستور العمل های دریافت شده، هیئت های مذهبی می بایست در سامانه بیرق ثبت نام کنند و با تکمیل فرم تعهد و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسمات خود را در فضای باز با رعایت ساعت برگزاری در حدود دو ساعت، عدم استفاده از طبل و سنج، برپا نکردن ایستگاه های صلواتی و ممنوعیت طبخ و پخش نذورات، عدم حرکت دسته جات در خیابان ها را اجرا کنند و بر این اساس بازرسی های مستمر نیز توسط روسای ادارات و بازرسین سازمان تبلغات اسلامی شهرستان نیز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام بلندنظر با اشاره به اینکه امسال در حسینیه ها، پارکینگ خانه ها و روضه های خانگی نیز برنامه نخواهیم داشت، گفت: با تعامل خوب اداره تبلیغات اسلامی و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان پیش بینی استفاده از حیاط واحدهای آموزشی و اماکن باز ورزشی اسلامشهر انجام شده است.

ریاست اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر خاطر نشان کرد: 1100هیئت مذهبی اعلام شده در شهرستان اسلامشهر داریم که 450هیئت مجوز ثبت نام در سامانه طوبی را دارند و 100هیئت در خواست برگزاری مراسم ماه محرم امسال را در فضای باز به اداره تبلیغات اسلامی ارائه دادند.

وی اذعان کرد: امسال ضرورت ایجاب می کند که در صورت واجب بودن نذورات باید به صورت خام باشد و یا در صورت نیاز به طبخ در آشپزخانه بزرگ شهرستان اسلامشهر از جمله سپاه سید الشهدا (ع) با نظارت شبکه بهداشت و درمان اجرا و به صورت وکیوم پخش شود، ولی بهتر است با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا نذورات در قالب کمک های مومنانه و اجرای طرح مواسات تحویل نیازمندان واقعی شود.

حجت الاسلام بلند نظر تصریح کرد: اعتبارات حوزه فرهنگی در کشور ما ضعیف است و مسئولین بدانند با دست بسته نمی شود کار کرد و در تمامی صحنه ها از جمله محرم و سایر برنامه ها مردم هستند که پای کارند.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار