آزمون ورودی برای نام نویسی دانش آموزان البرز ممنوع است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کردکه هر گونه آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای نام نویسی دانش آموزان در مدارس عادی این استان ممنوع است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون ورودی برای نام نویسی دانش آموزان البرز ممنوع است

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی‌گفت: بر این اساس به تمام مدارس استان اعلام شده تا در فضایی آرام و با کمترین مشکل از دانش آموزان نام نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم به منظور اجرای کمی و کیفی شیوه نامه ثبت نام ازسوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش وپرورش البرز در زمینه ثبت نام دانش آموزان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: توجه به اجرای این اقدامات و توصیه ها موجب تسهیل در فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان می شود.

قاسمی بیان کرد: تاکنون در ستاد ثبت نام البرزنشست های توجیهی مختلفی برگزار شده است تا فرآیند ثبت نام دانش آموزان با کمترین مشکل انجام شود.

وی به ثبت نام دانش آموزان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ماه ۹۹ درمدارس پرداخت و یادآورشد: مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه اول را تا پایان مرداد ماه سال جاری در سامانه سناد به طور روزانه ثبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: دانش آموزان میان پایه نیاز نیست در مدارس حضور یابند، اما ثبت نام دانش آموزان ورودی به مقاطع بالاتر و کلاس اولی‌ها حضوری است. ثبت نام دوره‌های متوسطه اول و دوم از نیمه دوم تیر آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل‌های ویژه خود انجام می‌ شود و ثبت نام دانش آموزان پایه اول پس ازاجرای طرح سنجش سلامت نهایی می‌ شود، همچنین ثبت نام از دانش آموزان میان پایه در مدارس ابتدایی از پانزدهم تیرماه سال جاری آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد. استان البرز در هر سال تحصیلی شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۲ هزار نفر در پایه‌های مختلف تحصیلی است.

قاسمی با اشاره به اینکه بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه برای دانش آموزان است، یادآور شد: ثبت نام در مدارس البرز با توجه به محل سکونت دانش آموزان و اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مدارس انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: به غیر از هزینه کتاب و بیمه، دریافت هر گونه وجه توسط کارکنان مدرسه در هنگام ثبت نام ممنوع است و سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در نواحی و مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار