احداث «جاده آمریکا» در قدس برای متصل کردن شمال و جنوب به همدیگر

تهران (پانا) - اسرائیل شروع به احداث جاده ای به نام «جاده آمریکا» در قدس اشغالی برای متصل کردن شهرک‌های صهیونیست نشین شمال و جنوب این شهر اشغالی کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث «جاده آمریکا» در قدس برای متصل کردن شمال و جنوب به همدیگر

به گزارش العالم، یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رویترز گفت: «بخش‌های مرکزی و جنوبی جاده آمریکا در دست ساخت است و ساخت بخش شمالی این جاده نیز تا پایان سال کنونی به مناقصه گذاشته خواهد شد (هزینه کلی احداث جادۀ آمریکا 250 میلیون دلار برآورد شده است).»

این در حالیست که کابینه اسرائیل خود را برای برگزاری نشستی در روز اول ژوئیه آینده بررسی مساله وعدۀ انتخاباتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم آماده می‌کند وعده‌ای که شامل الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری رود اردن به اسرائیل است.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که تونلی به طول یک کیلومتر و 600 متر در امتداد جادۀ آمریکا و در شرق منطقه جبل الزیتون برای کاهش بار ترافیکی حفر خواهد شد.

فادی الهدمی وزیر امور قدس در دولت فلسطین می‌گوید: طرح "جاده آمریکا" مناطق فلسطینی شهر قدس را از همدیگر جدا خواهد کرد.

وی افزود: «این جاده بخشی از راه دایره‌ای شکل غیرقانونی است که در شرق قدس برای افزایش ارتباط شهرک‌های اسرائیلی با همدیگر و قطع ارتباط قدس با مناطق کرانه باختری رود اردن احداث ساخته شده است.»

هم‌اکنون بیش از 400 هزار اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن و 200 هزار فلسطینی نیز در آن زندگی می‌کنند. نقشه‌ها نشان می‌دهد که جاده آمریکا بیش از 8 کیلومتر طول خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار