طرح جامع گیاهان دارویی لرستان تهیه شد

خرم‌آباد (پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اعلام کرد طرح جامع گیاهان دارویی استان با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری تهیه شده که نقشه راه موثری برای کاشت این گونه ها و محصولات گلخانه‌ای است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع گیاهان دارویی لرستان تهیه شد

به گزارش ایرنا، اسد عبدالهی در مراسم رونمایی از اولین زنجیره ارزش تولید محصول زعفران لرستان در سلسله گفت: با توجه به تدوین این طرح جامع، اطلاعات هر شهرستان در خصوص قابلیت های کشت گیاهان دارویی وجود دارد.

وی عنوان کرد: با تشکیل ستاد گیاهان دارویی و گلخانه ای لرستان متشکل از بخش خصوصی و دولتی و تهیه طرح جامع این محصولات به سمت فرهنگ سازی تولید این گونه ها در استان حرکت کرده ایم و شاهد نتایج مطلوب آن در آینده خواهیم بود.

عبدالهی با اشاره به رویش یک‌هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان، ادامه داد: ۲۵۰ گونه از آنها دارویی و غذایی است که نشان دهنده شرایط اقلیمی و مناسب لرستان در زمینه رشد گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: باید امکاناتی برای فرآوری محصولات تولیدی در استان داشته باشیم که خوشبختانه با همت بخش خصوصی و جهاد کشاورزی این امر اتفاق افتاده و به سمت نتایج مطلوبی رفته ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان به فراهم شدن شرایط برای کشت ۴۰۰ گونه گیاهان دارویی و غذایی در مجتمع کشت و صنعت لرستان اشاره کرد و گفت: در اوایل دهه ۷۰، کمترین میزان کشت برنج را در لرستان داشتیم، اما اکنون کشت این محصول جا افتاده و با وجود مشکلات کم آبی و محدودیت ها اما برنج تولیدی استان از مرغوبیت بسیاری برخوردار است.

عبدالهی افزود: اقدامات خوبی نیز در زمینه کشت موسیر در لرستان صورت گرفته و در تلاش هستیم که با برند استان این محصول صادر شود.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت هایی که در کشت گیاهان دارویی وجود دارد، اما در حوزه تغذیه اقدامات مثبتی در استان انجام شده، در شهرستان سلسله نیز کشت محصول زعفران رواج یافته و با کیفیت ترین محصول در این شهرستان به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار