ابلاغ دستورالعمل نحوه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در سال 1399

تهران (پانا) - از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دستورالعمل نحوه اجرای سنجش جهش تحصیلی سال 1399 به استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل نحوه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در سال 1399

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دستورالعمل نحوه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در سال 1399 به استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این دستور العمل ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از سی و یک خرداد ماه سال 1399، پس از صدور کارنامه نهایی شروع و تا بیست و دوم مرداد به اتمام خواهد رسید و تاریخ فوق غیرقابل تمدید است.

دانش‌آموزان ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی باید با مراجعه به مدیر مدرسه مراحل ثبت‌نام و نوبت گیری برای سنجش را انجام دهند.

مدیران مدارس ابتدایی باید از طریق سامانه سناد، نسبت به ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی دانش آموز متقاضی و تکمیل کاربرگ های مربوطه در سامانه سناد پیش ثبت‌نام سپس از طریق سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری و ارجاع به پایگاه تخصصی اقدام کنند.

مدارک لازم برای ارزیابی اصل شناسنامه دانش آموز و پرینت معرفی نامه عکس دار و ممهور به مهر مدرسه است و ارزیابی هوشی متقاضیان جهش تحصیلی از سوی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها انجام خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم و جهش برای بار دوم، در استان‌ها انجام خواهد شد با این شرط که جهش از پایه اول به سوم و جهش برای بار دوم، مشروط به اخذ رای کمیسیون استان و ثبت شماره و تاریخ آن در سامانه سناد است.

در بخشی دیگر از این دستور العمل آمده است پرونده متقاضیان جهش چند پایه و خارج از آیین نامه، باید از طریق معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و اعلام نظر شود تا فرایند نوبت گیری و ارزیابی این گروه از طریق سامانه سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام پذیرد.

متن کامل دستور العمل را از اینجا دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار