سعدی‌پور تأکید کرد: آمادگی آموزش‌وپرورش برای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری امداد دانش‌آموزی

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری امداد دانش‌آموزی در تمام شهرستان‌ها و مناطق اعلام آمادگی کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سعدی‌پور تأکید کرد: آمادگی آموزش‌وپرورش برای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری امداد دانش‌آموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علیرضا سعدی‌پور در دیدار با مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نخستین مرکز نیکوکاری امداد دانش‌آموزی چندی پیش در قائم‌شهر با هدف شناسایی، ارتباط و تعامل با خیرین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل خانواده‌ها و دانش‌آموزان بی بضاعت راه‌اندازی شد.

وی با اعلام آمادگی برای راه‌اندازی این مراکز در تمامی نقاط استان، افزود: برای این کار حاضریم با اداره‌کل کمیته امداد استان تفاهم نامه‌ای امضا کرده و همکاری های مشترک در این زمینه و حتی دیگر زمینه‌ها داشته باشیم. دیدگاه ما حمایت از محرومین، خانواده‌ها و دانش‌آموزان بی بضاعت است و در این راه از تمام توان خود استفاده می‌کنیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات آنان بگشاییم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اهداف دو دستگاه برای رسیدگی به محرومین مشترک است، ادامه داد: به گفته امام راحل (ره) خدمت به محرومین بالاترین عبادت است و ما برای اعتلای تعلیم و تربیت و حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت جهت افزایش انگیزه‌های آنان در تحصیل علم، آمادگی 100 درصدی خود را اعلام می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با بیان اینکه 8500 دانش‌آموز استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: طرح‌های بسیار خوبی تاکنون برای حمایت از این قشر انجام شد که انتظار داریم این تعامل هرچه بیشتر و بهتر ادامه یابد و با نگاه مثبت مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به این امر، شاهد فرهنگسازی در امر احسان و نیکوکاری باشیم.

حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» آموزش و پرورش را دستگاه فرهنگساز جامعه دانسته و افزود: وقتی از فرهنگسازی در امور خیریه صحبت می کنیم، نخستین دستگاه مرتبط آموزش و پرورش است. در همین راستا است که طرح دوشنبه‌های پرمهر در بیش از 1300 مدرسه اجرا شد و در جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی و ترویج فرهنگ احسان نقش بسزائی داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا از حالا باید برای جشن عاطفه‌ها در مهرماه برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: 76 هزار خانوار بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و برای حمایت هرچه بیشتر از آنان به ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت طرح امواجی از بهشت را اجرا کردیم. در این طرح افراد خیر می‌توانند به نیت هر شهید حامی یک دانش‌آموز بی‌بضاعت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار