در قالب امضای تفاهم نامه با مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای؛

تجهیز هنرستان‌های استثنایی از سوی مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

حسینی: سند جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی و کارآفرینی در آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین است

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تفاهم نامه همکاری مشترک فنی، علمی، آموزشی و مهارتی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز هنرستان‌های استثنایی از سوی مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همواره همراه آموزش و پرورش استثنایی بوده و تاکنون ۲۷ هزار نفر ساعت آموزش به هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استثنایی از سوی مجمع ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ‏برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی ۲۱۰ مدرسه ویژه استثنایی در کشور مورد نیاز است افزود: ساخت و تجهیز هنرستان‌های مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی از سوی همه خیرین به ویژه با همت خیرین مجمع توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشکل کمبود هنرستان‌ها در آموزش و پرورش استثنایی را مرتفع خواهد کرد.

معاون وزیر در ادامه گفت: علاوه بر ساخت و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در حوزه استثنایی، همکاری مشترک در زمینه برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی برای هنرآموزان و آموزش‌های مکمل برای هنرجویان و دانش‌آموزان با‌ نیازهای ویژه از محورهای همکاری مشترک است.

وی افزود: بازنگری، به روز رسانی و تأمین تجهیزات، نیروی انسانی، فضا و فناوری‌های آموزشی در کارگاه‌های هنرستانی، راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی و کارآفرینی و حمایت از ایده‌های برتر و خلاقانه مهارتی هنرجویان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از بسته‌های تحولی تدوین شده در وزارت آموزش و پرورش بسته تحولی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است افزود: سند جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی و کارآفرینی در آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین و آموزش همراه با تولید نیز در آموزش و پرورش استثنایی شروع شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین 83 هزار وسیله کمک آموزشی و توانبخشی در قالب نهضت توان افزایی با مشارکت خیرین است.

وی عنوان کرد: مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای، خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار