مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۸۰ میلیارد ریال تجهیزات بین هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای قزوین توزیع شد

قزوین(پانا)-نقی سیاهکالی مرادی روز شنبه در آیین توزیع تجهیزات به هنرستان‌های استان اظهار داشت براساس اسناد بالادستی، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جایگاه مهمی برخوردار هستند و برای تأمین نیازهای بازار کار توجه به این رشته‌ها اهمیت زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ میلیارد ریال تجهیزات بین هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای قزوین توزیع شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی روز شنبه در آیین توزیع این تجهیزات اظهار داشت: براساس اسناد بالادستی، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جایگاه مهمی برخوردار هستند و برای تأمین نیازهای بازار کار توجه به این رشته‌ها اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از توزیع تجهیزات کارگاهی و آموزشی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به منظور تامین نیازهای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان خبر داد.

وی اظهار داشت: خرید و توزیع این تجهیزات بر اساس نیاز رشته های متقاضی صورت گرفته است و توزیع آنها با اولویت دهی به مناطق کم برخوردار انجام می شود.

سیاهکالی مرادی افزود: تجهیز هنرستان‌ها و گرایش دانش آموزان به سمت و سوی شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش از اهداف و سیاست‌های مهم تبیین شده وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر می باشد که اقدامات قابل توجهی در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع مرحله دوم این تجهیزات در سال جاری، تصریح کرد: کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مهارتی در هنرستان‌ها با هدف متناسب‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان مدنظر قرار دارد، برای همین موضوع امسال اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

این مسئول تاکید کرد: هزینه این تجهیزات در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از محل بودجه سنواتی و فروش ۲ درصد گاز و همچنین طرح تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای تحت عنوان اعتبار تجهیزات هنرستان‌ها تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: مجهز بودن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مهم‌ترین عامل بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین به شمار می‌رود و به همین منظور تجهیزات مورد نیاز را در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر، تهیه و در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌دهیم.

سیاهکالی مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم جهاد تبیین در مدارس پرداخت. وی با بیان اینکه منافقین که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، این روزها دایه مهربان‌تر از مادر شده اند گفت: جنایات این گروه در حدی بی‌رحمانه است که به هیچ قشری از پیر و جوان و خرد و کلان رحم نمی کردند.

در استان قزوین نیز معلم شهید قدرت الله چگینی یکی از شهدای ترور است که هنگام خروج از منزل بی‌گناه توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

وی ادامه داد: حال کشورهای غربی جنایت پرور که سالهای سال پناهگاه همین منافقین بوده و هستند داعیه حمایت از ملت ایران را دارند؛ همان‌ها که طی ۸ سال دفاع مقدس از هیچ کوششی در حمایت از صدام جنایتکار دریغ نکردند.

تجربه نشان داده است که ما برای پیشرفت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب چاره‌ای جز تکیه به داشته‌های خود نداریم و باید همه به این باور برسیم که ما می‌توانیم

نقش هنرستان های فنی و حرفه ای در تحقق شعار "ما می‌توانیم" بسیار مهم است و مدیران محترم هنرستان ها در این راه باید تلاشی جهادگونه داشته باشند و با پرورش نسلی خودباور و نوآور به حرکت عظیم انقلاب اسلامی یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار