طرح مجتمع گردشگری سد گلابر اجرایی می شود

زنجان (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، از اجرای فاز طرح اول گردشگری سد گلابر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح مجتمع گردشگری سد گلابر اجرایی می شود

به گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: «وجود سد و دریاچه پهناور آن در نزدیکی روستای گلابر، زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است. با توجه به تخصیص اندک از آب سد برای مصارف کشاورزی و صنعت و همچنین تملک اراضی برای مجتمع گردشگری، بهره برداری از مخزن سد و تاسیسات پایین دست سد برای فعالیت های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.»

او بیان کرد: «در طرح گردشگری تهیه شده دو بخش اصلی پیشنهاده شده است. یک کاربری های گردشگری با محوریت اکوتوریسم (بوم گردی، طبیعت گردی، روستاگردی) و کارآفرینی برای ساکنین منطقه و کاربری های مدرن با جذابیت های خلاقانه و قابل رقابت با سایر مجموعه های تفریحی و توریستی در استان های مجاور استان زنجان است.»

ارجمند گفت: «در هر دو کاربری موضوع اشتغال افراد محلی در همسایگی محدوده طرح مورد تاکید قرار گرفته است. ظرفیت تاسیسات اقامتی و خدمات وابسته به آن مانند ویلاها و سوئیت های اقامتی، مهمانسرا و سالن پذیرایی، ساختمان های اداری و خدماتی، غارهای طبیعی و باغ میوه در محوطه پایین دست سد اجرای فاز نخست طرح توسعه گردشگری در محدوده سد را به خوبی امکانپذیر می کند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: «فاز نخست طرح توسعه گردشگری شامل، ده سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمانسرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هر کدام حدود 100متر مربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله بزرگ با مساحت نزدیک به 1500مترمربع، سالن پذیرایی بزرگ با آشپزخانه و سرویس کامل، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود 40مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت 40 مترمربع، یک قطعه باغ مثمر به مساحت 3هکتار است.»

او افزود: «می بایست فعالیت هایی را در طرح توسعه گردشگری گنجانید که در فصل زمستان نیز کاربرد داشته باشد و با تغییر فصل دچار رکود شدید نشود. ورزش های سالنی، استخر سرپوشیده، پارک درمان سنتی و اسلامی و ... از کاربری هایی است که در فصل سرد نیز می توانند کاربرد داشته باشند. پیش بینی مکان های برگزاری سمینار ها و جشنواره ها و سالن های همایش و هتل و ... می توانند جذابیت های مقطعی ایجاد کنند.»

سد مخزنی گلابر در مسیر جاده زنجان- بیجار و در فاصله 50کیلومتری جنوب شهر زنجان بزرگترین سد استان زنجان است که با حجم مخزن 110میلیون متر مکعبی برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت ساخته شده و از سال 1392به بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار