حاجی میرزایی: فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی، یک فرهنگ ضروری برای پیشرفت جامعه ماست

۲۵ تا ۳۰ هزار خیر در طرح آجر به آجر مشارکت دارند

تهران (پانا) - به گفته وزیر آموزش و پرورش فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی که به نام مرحوم حافظی شناخته می‌شود یک فرهنگ ضروری برای پیشرفت جامعه ماست.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی، یک فرهنگ ضروری برای پیشرفت جامعه ماست

محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس و تمبر یادبود دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و تبیین طرح بسته تحولی «آجر به آجر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحوم حافظی در طی ۲۱ سال خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشت گفت: توسعه فضاهای آموزشی یکی از این خدمات بود که حافظی دلسوزانه و متعهدانه در این میدان وارد شد و بنای مستحکمی را پایه گذاری کرد.

وی افزود: فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی که به نام مرحوم حافظی شناخته می‌شود یک فرهنگ ضروری برای پیشرفت جامعه ماست ما نیازمند این هستیم که در این مهم مشارکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش طرحی را امسال تحت عنوان طرح آجر به آجر اجرا می‌کند و تمام احاد جامعه در ایران و همه علاقه‌مندان می‌توانند در این طرح مشارکت کنند این طرح در امر مدرسه سازی خواهد بود تا افراد حتی با بهای یک آجر و اهدای یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کنند.

حاجی میرزایی گفت: ما مصمم هستیم که همه مردم ایران در این کار بزرگ مشارکت کنند چرا که مدرسه یک ساختمان نیست بلکه جایگاهی برای ساخت نسل نو و پیشرفت تعالی کشور است.

وی با بیان اینکه وضعیت مدارس در ایران در طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی کرده است گفت: همچنان نیازمند توسعه فعالیت مدرسه سازی هستیم. دولت امسال در قانون بودجه ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر پیش بینی کرده است که متناسب با مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی، تحقق می‌یابد. ۳۰ درصد از مدارس یا نیازمند به تخریب و و بازسازی و یا نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند که سازمان نوسازی مدارس کشور درصدد این است وضعیت را بهبود ببخشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: متوسطه بهره مندی فضای آموزشی ۵ متر و ۳۱ سانتی متر است برخی استان‌ها از این متوسط پایین و برخی بالای این عدد هستند که هدفگذاری ما استان‌هایی هستند که زیر شاخص متوسط قرار دارند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: مدارسی داریم که خالی از دانش‌آموز شده است تلاش داریم با راهبرد مدارس بزرگ و جامع زمینه ساز پایدار بیشتر مدارس باشیم چراکه مدارس بزرگ امکان بیشتری برای بهره مندی مناسب دارند.

وی افزود: در طرح آجر به آجر اکنون ۲۵ تا ۳۰ هزار خیر مشارکت دارند درصدد هستیم تعداد خیرین را توسعه دهیم اکنون کسانی که صاحب ثروت هستند در امر مدرسه سازی مشارکت می‌کنند اما ممکن است افرادی نتوانند در این راستا مشارکت داشته باشند لذا این طرح مجالی است تا هر فرد با هر بضاعت مالی در ساخت مدرسه مشارکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار