نیکبخت: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که نمازخوان و کتابخوان بیشتری داشته باشد

تهران(پانا)- گردهمایی معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس، با حضور مهدی نیکبخت، مدیرآموزش و پرورش منطقه17، معاون پرورشی و تربیت بدنی و اعضای شورای تربیتی در محل کانون فرهنگی تربیتی میثم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که نمازخوان و کتابخوان  بیشتری داشته باشد

به گزارش اداره آموزش و پرورش منطقه 17 تهران، مهدی نیکبخت مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۷، در این گردهمایی ضمن قدردانی از برگزاری جلسه، به تبیین و تشریح جایگاه با اهمیت پرورش در نظام آموزش و پرورش و نقش موثر مدیران معاونین و مربیان در این حوزه پرداخت و گفت: تعلیم آموزه های دینی به دانش‌آموزان به گونه‌ای که مبتنی بر ویژگی‌های جسمی و رشدی باشد و نیاز روحی و روانی آن ها را تامین کند ضروری است.

نیکبخت گفت: خلاقیت و نوآوری یکی از ارکان مهم مدیریت پیشبرد اهداف تربیتی است. ساماندهی نیروهای انسانی حوزه پرورشی، معاون پرورشی و مربیان از مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن هستند. باید با دقت نظر و حساسیت مضاعف صورت گیرد به ویژه جذب نیروی کیفی و علاقه مند به حوزه تربیتی بر اساس بخشنامه ترمیم انجام پذیرد تا بتوانیم با داشتن نیروهای توانمند علاقمند اتفاقات خوبی را در جهت بهتر شدن حال دانش آموزان در جامعه آینده شاهد باشیم.

وی افزود: سرمایه واقعی جامعه و کشور دانش‌آموزان هستند و برای به نتیجه رسیدن این سرمایه نیاز به همت عالی و عزم راسخ و عوامل تربیتی در ارتقاء کیفیت فعالیت های پرورشی در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، در ادامه با بیان اهمیت نقش معاونین پرورشی در شکل دادن به زندگی اجتماعی دانش آموزان در آینده افزود: سخن معلمان، مربیان و معاونین همیشه در ذهن دانش‌آموزان ماندگار بوده و تاثیرگذار است. نقش پرورشی در آماده کردن دانش آموزان برای یک زندگی شخصی و اجتماعی سالم با اهمیت است.

نیکبخت افزود: رسالت ما در این برهه از زمان ایجاب می کند تا نسلی بالنده خلاق و پویا تحویل جامعه دهیم چون کودکان و نوجوانان آینه تمام نما و عملی رفتارهای ما هستند.

نیکبخت اظهار کرد: رفتارها و عملکرد ما همیشه مدنظر کودکان و نوجوانان است و آن ها ما را سرمشق و الگوی خود قرار می دهند بنابراین تا می توانیم باید عامل به عمل باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های یک مدرسه خوب خاطرنشان کرد: مدرس خوب مدرسه‌ای است که نماز خوان و کتاب خوان بیشتری داشته باشد و برای لحظه لحظه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کند و باید برای مصونیت آن ها از انواع آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد؛ همچنان که نماز اول وقت، بازی و درس خواندن از توصیه های امام به فرزندان بود، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در دانش آموزان رشد متوازن ایجاد کنیم تا هم خوب درس بخوانند و هم با اخلاق باشند. همانطور که در جامعه بستر آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که بستر تربیت صحیح نیز وجود دارد؛ پرورش روح و روان دانش‌آموزان به صلاحیت‌های حرفه‌ای اقدام است.

در این گردهمایی به هماهنگی معاونین و مربیان پرورشی منطقه با هدف توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و تقویت انگیزه نیروهای پرورشی و ارتقای مهارت های حرفه ای آنان، افزایش توانایی‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای معاونین تربیتی، مربیان پرورشی و افزایش اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی فرهنگی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار