ثبت نام مدارس هیأت امنایی اردبیل از 20 تا 25 خردادماه به صورت سامانه ای انجام می شود

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از سامانه ای شدن ثبت نام مدارس هیأت امنایی نواحی یک و دو اردبیل خبر داد و گفت ثبت نام مدارس هیأت امنایی اردبیل از 20 تا 25 خرداد ماه به صورت سامانه ای انجام می شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام مدارس هیأت امنایی اردبیل از 20 تا 25 خردادماه به صورت سامانه ای انجام می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، رعنا پرتوی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ثبت نام کلیه نوآموزان دوره پیش دبستان و دانش آموزان دبستان از 20 خرداد ماه آغاز و تا 31 مرداد ماه ادامه دارد.

او افزود: به علت تراکم بالای درخواست برای ثبت نام در مدارس هیأت امنایی و جهت سهولت امر، سامانه ای توسط اداره فناوری اطلاعات و آمار اداره کل طراحی شد و تصمیم بر آن شد که برای اولین بار در استان ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس هیأت امنایی نواحی یک و دو اردبیل به صورت سامانه ای انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان ادامه داد: اولیای دانش آموزان با مراجعه به آدرس http:// 217.219.153.217 می توانند ثبت نام خود را از 20 تا 25 خرداد ماه انجام دهند.

پرتوی تصریح کرد: برای دانش آموزان مناطق عشایری مهلت ثبت‌نام اختصاصی در نظر گرفته‌ شده است، چرا که به دلایل کوچ ممکن است در آن زمان امکان ثبت‌نام برای آنان نباشد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان، ثبت‌نام در مدارس غیردولتی نیز به دلیل سیاست‌های حمایتی و تکمیل صندلی‌های خالی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

پرتوی ادامه داد: ثبت نام صرفاً یک فرآیند اداری نیست، بلکه یک رویداد تربیتی مخصوصاً برای نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان کلاس اولی است، بنابراین در مقایسه با سالهای گذشته تأکید بر رعایت اصول تربیتی و تکریم و حفظ کرامت انسانی خانواده هاست و سعی شده در انتخاب افراد برای ستادهای ثبت نام از افراد دارای حسن خلق، صبور و منعطف استفاده شود.

او با تأکید بر اینکه هرگونه ارتباط مالی مدارس با مؤسسات ممنوع است، گفت: هرگونه مصاحبه با دانش آموزان ورودی دوره ابتدایی ممنوع است، چرا که از نظر تربیتی مورد تائید نیست و هیچ مدرسه‌ای حق چنین مصاحبه‌ای ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان گفت: همچنین دریافت هر گونه وجه در زمان ثبت نام مجاز نبوده و در مدارس هیات امنایی به‌جز خدمات فوق ‌برنامه آموزشی و تربیتی هیچ‌گونه شهریه‌ای دریافت نخواهد شد.

پرتوی همچنین از نوبت‌دهی برای سنجش کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی از اول تیرماه خبر داد و اظهار کرد: براساس تصمیم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا فرآیند اجرای سنجش در سال جاری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در پایگاههای سنجش در جهت حفظ سلامتی نوآموزان و مجریان برنامه با کاهش تجمع در پایگاهها، تصمیم بر آن شده است تا روزانه 20 خانواده به هر یک از پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

او در مورد ثبت‌نام در برخی مناطقی که به علت نقل‌ و انتقال دانش آموزان، ظرفیت مدارس پر شده است، گفت: محدوده ثبت‌نام مدارس بر اساس دستورالعمل‌ها طراحی‌شده و ظرفیت مدارس و محدوده ثبت‌نام نیز به همین صورت برآورد شده است، ولی در مواردی که به هر دلیل ظرفیت مدرسه‌ای در منطقه‌ای تکمیل‌شده باشد باید ثبت‌نام از طریق ستادهای ثبت‌نام مستقر در منطقه پیگیری شود و دانش آموزان به مدارسی معرفی شوند که ستادهای ثبت‌نام با توجه به محل زندگی دانش آموزان به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به پایان مردادماه به عنوان پایان زمان ثبت نام مدارس گفت: زمان ثبت نام برای تمام دوره‌ها در شرایط عادی تا 31 مرداد ماه اعلام شده و مدارس و اولیا باید ثبت نام دانش آموزان را تا آن زمان جمع بندی کنند مگر آنکه دانش آموزی به هر دلیلی مجبور به انتقال درون یا برون شهری باشد که در آن صورت ثبت نام در شهریور انجام خواهد شد.

پرتوی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: توصیه ما به والدین و کادر مدرسه این است که با توجه به مشخص بودن تراکم کلاس‌ها و ظرفیت مدارس، ثبت نام دانش آموزان را طبق زمان بندی اعلام شده انجام دهند و آن را به روزهای انتهایی شهریور موکول نکنند تا از بروز مشکل در پایان شهریور جلوگیری شود و اولیا در محدوده جغرافیایی محل سکونت خود ثبت نام کنند.

مسئول ستاد ثبت نام استان با اشاره به ابلاغ مقررات ثبت نام مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و هیأت امنایی به تفکیک به نواحی و مناطق گفت: در طول زمان ثبت نام کلیه اقدامات و فعالیت های مدارس شهرستان ها و مناطق از طریق ستاد استانی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و به سوالات، شکایات و ابهامات پاسخ داده خواهند شد.

پرتوی ادامه داد: معاونت آموزش ابتدایی در استان ستاد مسئولیت پاسخگویی را بر عهده دارد و همچنین مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ستاد نظارتی است و اولیایی که با مشکلی مواجه می‌شوند می‌توانند در سامانه، ثبت شکایت کنند و با کد رهگیری پیگیر مراحل رسیدگی به شکایت خود باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار