در حاشیه یکصد و سی و یکمین نشست شورای اجتماعی کشور مطرح شد

تشکیل کارگروهی برای تدوین برنامه جامع تقسیم کار ملی با موضوع جمعیت

تهران (پانا) - وزیر کشور درخصوص نقش آموزش و فرهنگ‌سازی برای رشد جمعیت کشور گفت این موضوع باید در بستر پذیرش عمومی مردم شکل بگیرد تا با همراه شدن مردم با سیاست گذاران به نتایج مطلوب دست بیابیم.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروهی برای تدوین برنامه جامع تقسیم کار ملی با موضوع جمعیت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و یکمین نشست شورای اجتماعی کشور که صبح امروز یکشنبه ۱۸ خردادماه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: این جلسه شورای اجتماعی کشور به بررسی موضوع جمعیت کشور اختصاص داشت. مقام معظم رهبری اخیرا برای چندمین بار، طرح نگرانی نسبت به روند باروری جمعیت، ساختار سنی، ترکیب و رشد جمعیت داشتند.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع جمعیت چندسال قبل هم مورد بحث قرار گرفت و دستگاههایی متولی پیگیری این مسائل بودند، افزود: امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش ارزیابی از اقدامات دستگاههای متولی ارائه کرد که متاسفانه ارزیابی ها نشان داد تلاش و کوشش این دستگاهها متناسب با برنامه مدنظر نبود.

رحمانی فضلی در ادامه اشاره کرد: در یکصد و سی و یکمین نشست شورای اجتماعی کشور، سازمان ثبت احوال گزارشی از روندها ارائه کرد. همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی کار شایسته ای انجام داده بودند و پیشنهادات بسیار خوبی داشتند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات خود در این زمینه ارائه کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز، آمارها و ارقامی از روند کلی جمعیت در دنیا و سیاستهای اعمالی در کشورهای مختلف برای رشد مطلوب و مناسب جمعیتی، مطرح شد.

وزیر کشور درخصوص نتایج این نشست اعلام کرد: مقرر شد کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و برنامه جامع تقسیم کار ملی در این موضوع را با تعیین دستگاههای متولی، همکار و معین تدوین کند. همچنین همه سیاست های چهارده گانه ابلاغی مقام معظم رهبری، روشهای تشویقی و سیاست های اعمالی و اجرایی در این برنامه مشخص شود تا با تعیین زمانبندی مناسب بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

رحمانی فضلی اولویت های مطرح شده در این نشست را، تقویت و تشویق به فرزندآوری، تشویق و تسهیل ازدواج، جلوگیری از طلاق، درمان ناباروری و همچنین آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دراین راستا اعلام کرد.

وزیر کشور درخصوص نقش آموزش و فرهنگ سازی در جهت افزایش رشد جمعیت کشور گفت: این موضوع باید در بستر پذیرش عمومی مردم شکل بگیرد تا با همراه شدن مردم با سیاست گذاران به نتایج مطلوب دست یابیم.

رحمانی فضلی در پایان ابزار امیدواری کرد؛ با پیگیری دقیق این موضوع از طریق کارگروهی که تشکیل شد و ارائه گزارش‌های سه ماهه در شورای اجتماعی بتوانیم اهداف کشور را محقق و دغدغه های مقام معظم رهبری را در این حوزه رفع کنیم و جمعیت مطلوبی را در روند توسعه و تعالی کشور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار