در گفت‌وگو با پانا

کوچکی‌نژاد: خصوصی‌سازی رشد کند، باشگاه‌های قدیمی پیشرفت می‌کنند

تیم‌داری دولت باعث ایجاد فساد می‌شود

تهران (پانا)- نماینده مردم رشت در مجلس علت اصلی روند نزولی برخی باشگاه‌های قدیمی فوتبال ایران به خصوص سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی را سیاست‌های غلط، زد وبندهای فوتبالی و دقت نداشتن در واگذاری تیم‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کوچکی‌نژاد: خصوصی‌سازی رشد کند، باشگاه‌های قدیمی پیشرفت می‌کنند

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره روند نزولی تیم‌های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی به عنوان دو تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال ایران گفت: «تیم‌هایی مانند داماش، ملوان و سپیدرود سپیدرود تیم‌هایی هستند که بیش از چندین دهه قدمت دارد و در سطح استان گیلان طرفداران پرو پا قرصی هم دارند اما متأسفانه به دلیل ضعف عملکرد حوزه ورزش و مدیران استانی به وضعیت فعلی دچار شده‌اند که در خطر سقوط به دسته دوم قرار گرفته‌اند.»

وی ادامه داد: البته در سال‌های اخیر گاهی اوقات رشد صورت گرفته است. «برای مثال ما شاهد بودیم که سپیدرود به لیگ برتر صعود کرد و توانست در مقطعی مردم رشت را شاد کند اما 2 سال بعد باز هم به دسته اول سقوط کرد. »

کوچکی‌نژاد در ادامه درباره علت اصلی روند نزولی سپیدرود رشت گفت: «سیاست‌های غلط و زد و بندهای فوتبالی در کنار عدم دقت لازم مسئولین در واگذاری باشگاه‌ها باعث شد که تیم‌ ریشه‌داری مانند سپیدرود رشت، دوباره مسیر سقوط را طی کند و همین‌طور که می‌بینیم در فصل جاری لیگ آزادگان وضع خوبی ندارد و حالا هم که مدعی سقوط به دسته دوم است. »

نماینده رشت همچنین درباره برنامه‌های سه نماینده این شهر برای پیشگیری از روند نزولی سپیدرود رشت و بازگشت این تیم قدیمی فوتبال ایران به مسیر رشد گفت: «من به شخصه در حال بررسی این موضوع هستم تا به راهکاری برای حل مشکلات سپیدرود رشت برسیم تا این تیم بتواند پایدار بماند. منابع مالی ثابتی برای این تیم تعریف کنیم، حاشیه‌های این تیم قدیمی را جمع کنیم و افرادی که حاشیه‌سازی کردند از تیم دور شوند تا بتواند ساختار و تشکیلات تیم را جمع کنیم.در کنار این موضوع نهادهای استانی هم باید نظارت بیشتری بر روی این تیم داشته باشند. »

وی در پایان در واکنش به تأثیر خصوصی‌سازی بر روند ناکامی‌های سپیدرود رشت گفت: «روند نزولی این تیم هیچ ارتباطی با خصوصی‌سازی ندارد و اگر خصوصی‌سازی رشد کند، باشگاه‌های قدیمی پیشرفت می‌کنند. چون خصوصی‌سازی ضعیف شده این تیم‌ها ضعیف هستند. دولت‌ها نباید تیم‌داری کنند، این به زیان کشور و اقتصاد است و همین تیم‌داری دولت خودش باعث ایجاد فساد می‌شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار