۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی مهاباد وارد شد

ارومیه (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی مهاباداعلام کرد بارش‌های دیرهنگام پاییزه موجب بروز ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال خسارت در محصولات کشاورزی این شهرستان شده است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی مهاباد وارد شد

به گزارش اداره جهاد کشاوزی مهاباد، جعفر ایمانیان عنوان کرد: پیش‌بینی شده در سال جاری بیش از ۲۳ هزار تن محصول از مزارع دیم تحت تاثیر بارش‌های دیر هنگام پاییزه کاهش یابد که خسارت آن ۶۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در بخش محصولات باغی نیز ۲۷ هزار تن کاهش تولید پیش‌بینی شده که خسارات آن نیز بیش از یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: امسال با مساعد شدن شرایط آب و هوا، گندمکاران این شهرستان در راستای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع خود تاکنون ۱۵ هزار هکتار را سمپاشی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: عملیات سمپاشی علیه آفت سن مادر تمام شده و هم اکنون مراحل سمپاشی علیه بیماری سن پوره در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

ایمانیان تایید کرد: کشاورزان باید حین مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع این شهرستان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: گندم از جمله محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک به شمار می‌رود و این محصول به ۲ صورت دیم و آبی در مزارع مهاباد کشت می‌شود.

در سال زراعی جاری ۴۹ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافته است که از این مقدار، ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار