خسارت بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی ۳۳ میلیارد تومان است

ارومیه (پانا) - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری یعنی از مهرماه امسال تا مهرماه سال آینده، ۳۳ میلیارد تومان برآورد شده‌است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خسارت بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی ۳۳ میلیارد تومان است

رسول جلیلی روز افزود: در فروردین سالجاری خسارت‌هایی به واسطه سیل در ۱۰ شهرستان جنوب استان بر واحدهای زراعی و دامی و باغی وارد شد که میزان برآورد نهایی خسارت ۵۵ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی اظهار داشت: شهرستان میاندوآب با ۲۶ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ارومیه با یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان دارای بیشترین خسارت‌ها بود.

جلیلی اضافه کرد: اعتباری توسط قرارگاه مرکزی از تهران برای بازسازی و حمایت از سیل‌زده‌های استان اختصاص یافت که شامل اعتبارات عمرانی در حد چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود و هم‌اکنون پروژه‌های مربوطه در این زمینه تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده‌است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی نیز در این زمینه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و لیست متقاضیان به بانک‌ها ارسال شده، گفت: اعتبارات بلاعوض نیز هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته‌است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: کارگروهی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شد که وظیفه آن رسیدگی به وضعیت بهره‌برداران خسارت دیده بود و بهره‌برداران فرم‌های مربوط به خسارت را پر کردند.

علی مرادی با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارده بر اثر سیل در استان طی فروردین ماه ۵۵ میلیارد تومان برآورد شد، افزود: با توجه به اینکه اغلب مکان‌های خسارت‌ دیده دچار آبگرفتگی شده بود، کشت ثانویه چغندر و آفتابگردان در استان انجام شد.

مرادی بیان کرد: ۸۹ درصد از خسارت وارد شده در بخش زراعی و باغی و بقیه در بخش دام و طیور و تاسیسات زیربنایی بوده‌است.

وی اضافه کرد: در جهت جبران خسارت‌های سیل فروردین ۹۸، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در وزارتخانه تصویب شد که ۵۰ درصد آن تخصیص یافت.

«مرادی» درباره ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده بین بانک‌های استان نیز بیان کرد: اعتباراتی که تخصیص داده شده از محل تسهیلات ارزان‌قیمت بوده و بین چندین بانک توزیع شده که بیشترین میزان به مبلغ ۲.۷ میلیارد به بانک کشاورزی جهت پرداخت به متقاضیان ارائه شده‌است.

وی افزود: بانک کشاورزی تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده ولی بانک ملی و رفاه و کوثر نیز پرداخت نکرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بانک صادرات نیز ۱۱۰ میلیون تومان در این زمینه تسهیلات ارائه کرده‌ و این تسهیلات بانرخ چهار درصد پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه فرصت جذب این تسهیلات تا پایان امسال می‌باشد، گفت: مبلغ این تسهیلات بین ۲ تا ۱۲ میلیون تومان است.

مرادی اضافه کرد: در زمینه کمک های بلاعوض یکهزار و ۳۶ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۹۵۷ نفر به بانک‌ها معرفی شدند و ۱۸۶ نفر تسهیلات دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار