در گفت‌وگو با پانا

رای‌گیری مخفی باید انجام شود تا استقلال نماینده حفظ شود

کوچکی‌نژاد: نماینده نباید نگاه مصلحت‌اندیشی داشته باشد/ رای‌گیری مخفی در برخی از مسائل که به صلاح کشور باشد باید انجام شود/ نماینده باید شهامت و جسارت علنی کردن رای خود را داشته باشد

تهران (پانا) - نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای نماینده نظر نماینده است تاکید کرد وقتی یک نفر به عنوان نماینده یک شهرستان انتخاب می‌شود باید این شهامت، جرات و جسارت در وی باشد که نگاه و مسائل خود را علنی کند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رای‌گیری مخفی باید انجام شود تا استقلال نماینده حفظ شود

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا درباره طرح «شفافیت آراء نمایندگان» که به تازگی در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است، گفت: «طرح شفافیت آراء نمایندگان در مجلس دهم هم تصویب شد، اما مخالفان که به ظاهر موافق هم بودند این طرح را به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... بسط دادند که معلوم بود این طرح تصویب نخواهد شد.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه به اعتقاد من در حوزه نمایندگان در این باره باید آیین‌نامه اصلاح شود، ادامه داد: «خوبی این طرح این است که موکلان می‌دادند که نمایندگان در حوزه‌های مختلف چه رایی داشته‌اند، نگاه نماینده در مجلس در چه جهتی است و شفاف‌سازی صورت خواهد گرفت.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: «باید افرادی که در حوزه انتخابیه نماینده هستند نوع نگاه وی به مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی، فرهنگ و ... را بدانند. اکنون کسی نمی‌تواند بفهمد که نماینده وی در این حوزه‌ها چه نگاهی دارد. نظر نمایندگان رای نمایندگان است.»

کوچکی‌نژاد گفت: «وقتی یک نفر به عنوان نماینده یک شهرستان انتخاب می‌شود باید این شهامت، جرات و جسارت در وی باشد که نگاه و مسائل خود را علنی کند، نباید نگاه مصلحت‌اندیشی داشته باشد و این خواست عموم مردم است که بدانند نماینده آن‌ها چه رایی می‌دهد.»

وی درباره تبصره 6 این طرح هم که «اگر 15 نفر از نمایندگان درخواست دهند می‌تواند رای‌گیری مخفی باشد» گفت: «بعضی مسائل باید طوری منعکس شود که به صلاح کشور باشد، در این شرایط رای مخفی هم انجام می‌گیرد و منافاتی ندارد. در بعضی از مسائل رای‌گیری‌ها مخفی و نشست غیرعلنی و محرمانه است. این‌ها هم باید دیده شود تا استقلال نماینده حفظ شود. من با این طرح موافقم و آن را امضا کرده‌ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار