در گفت‌وگو با پانا

قاضی‌پور: رای‌گیری در مجلس باید «شفاف» و «علنی» باشد

شفافیت در میزان دارایی نمایندگان و وابستگان آن‌ها از روز اول نمایندگی باید مشخص شود /مردم باید بدانند نماینده آن‌ها در مجلس چه کار می‌کند/ باید آرای نمایندگان شفاف باشد تا تحت تاثیر جو حاکم قرار نگیرند

تهران (پانا) - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شفافیت در میزان دارایی نمایندگان و وابستگان آن‌ها از روز اول نمایندگی گفت باید مردم بدانند نماینده آن‌ها در مجلس چه کار می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
قاضی‌پور: رای‌گیری در مجلس باید «شفاف» و «علنی» باشد

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با پانا درباره طرح «شفافیت آرای نمایندگان» که در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است، گفت: «در شفافیت باید اول از مباحث مالی صحبت شود، نمایندگان چقدر حقوق می‌گیرند؟ روز اول نمایندگی چی داشته‌اند؟ خود و وابستگان درجه یک آن‌ها.»

باید مردم بدانند که به یک طرح، کدام نماینده رای مثبت داده و کدام یک خواسته‌ طرح رد شود

وی ادامه داد: «اکنون آیین‌نامه داریم که رای‌گیری هم می‌تواند علنی باشد و هم مخفی. اما واقعیت امر این است که هرچقدر رای شفاف باشد، بهتر است. باید مردم بدانند که به یک طرح، کدام نماینده رای مثبت داده کدام یک خواسته‌اند طرح رد شود، یا اینکه اصلا در رای‌گیری شرکت کرده یا نکرده است. به این صورت منافق در مجلس پیدا نمی‌شود و مشخص است هر نماینده چه کار کرده است.»

نباید رای‌گیری مخفی داشته باشیم

نماینده دوره دهم مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه اضافه کرد: «من به عنوان یک شهروند به شما رای داده‌ام و حق دارم بدانم که شما به عنوان نماینده من در مجلس چه کار می‌کنید. نباید رای‌گیری مخفی داشته باشیم، همه موارد باید مشخص باشد. من به یک وزیر رای نمی‌دهم اما وقتی رای آورد و وزیر شد ادعا هم می‌کنم و می‌گویم آری من به شما رای داده‌ام. باید رای شفاف باشد تا این اتفاف نیفتد.»

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم با بیان اینکه باید رای شفاف باشد تا نمایندگان تحت تاثیر جو حاکم قرار نگیرند، درباره رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفت: «آقای قالیباف در ابتدای کار است و قضاوت درباره وی زود است.در حوزه اجرایی ایشان کار کرده‌اند و باید ادامه راه را ببینیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار