در گفت‌وگو با پانا؛

عبدالرضا عزیزی: در شرایط کنونی کشور اگر مجلس دعوا راه بیاندازد مردم ضرر می‌کنند

طرح شفافیت آراء نمایندگان، آزمایشی برای محک مجلس یازدهم است، اگر شفاف باشند و به این طرح رای دهند به بقیه حرف‌های مجلس یازدهم هم می‌توان اعتماد کرد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت در شرایط خاصی که در کشور حاکم است اگر مجلس بخواهد دعوا راه بیاندازد، مردم ضرر خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
عبدالرضا عزیزی: در شرایط کنونی کشور اگر مجلس دعوا راه بیاندازد مردم ضرر می‌کنند

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با پانا به طرح شفافیت آراء نمایندگان که در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است، اشاره کرد و گفت: «شفافیت خیلی خوب است، ما در مجلس دهم تلاش کردیم این اتفاق بیافتد اما محقق نشد، امیدوارم مجلس یازدهم بتواند آن را به نتیجه برساند. طرح شفافیت آراء نمایندگان، آزمایشی برای محک مجلس یازدهم است. اگر همه شفاف باشند و به این طرح رای دهند و اینکه همه مردم بدانند نمایندگان چکار می‌کنند، به بقیه حرف‌های مجلس یازدهم هم می‌توان اعتماد کرد. شفافیت به نفع نماینده است. وقتی همه امور مشخص باشد قابل نظارت است و از میزان توهین به نمایندگان کم‌تر می‌شود.»

نماینده شیروان در مجلس دهم ادامه داد: «شرایط کشور ما به طوری نیست که قوای سه گانه به جای اینکه دست هم را بگیرند بیایند پای همدیگر را بگیرند. در این شرایط نیاز به همدلی و وحدت داریم و برای تقویت حکومت، تقویت نظام و ایجاد آرامش، احتیاج به هم‌افزایی داریم. اگر قرار باشد مجلس دائما بخواهد به دولت گیر دهد، دولت در یک سال آینده کاری از پیش نخواهد برد و در نهایت مجلسی‌ها ضرر خواهند کرد. نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه خود وعده داده‌اند که خیلی از کارها را انجام دهند؛ در نهایت هم دود این همکاری نکردن به چشم مردم خواهد رفت.»

در شرایط کشور، مجلس دعوا راه بیاندازد مردم ضرر می‌کنند

عزیزی با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی برای خدمت به مردم بهتر از تقابل است، تاکید کرد: «اکنون در تمام دنیا نفت فروش نمی‌رود. در ایران هم همینطور به علاوه اینکه تولید کشور خوابیده است و مالیات هم وجود ندارد؛ بنابراین در این شرایط در نظر بگیرید بخواهید رفتارهایی از خود نشان دهید که دولت را به چالش بکشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مردم ضرر خواهند کرد. در شرایط خاصی که در کشور حاکم است اگر مجلس بخواهد دعوا راه بیاندازد، مردم ضرر خواهند کرد.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم به صحبت‌های جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد که در توییتی نوشته است «به آقای قالیباف پیشنهاد می‌کنم برای انتصاب‌های خود در مجلس با آقای لاریجانی مشورت کند و هر کسی را که ایشان پیشنهاد داد، آقای قالیباف برخلاف آن عمل کند که عاقبت‌ به خیری می‌آورد» اشاره کرد و گفت: «کریمی قدوسی مخالف آقای لاریجانی بود. به عقیده من آقای لاریجانی 12 سال از روسای موفق مجلس بود. از کسانی بود که همیشه با مقام معظم رهبری هماهنگ بود و یکی از ایراداتی که اکنون برخی از مخالفان لاریجانی از جمله آقای علی مطهری به ایشان وارد می‌کنند می‌گویند ایشان همیشه از رهبری هزینه می‌کرد، می‌گفتند آقا این حرف را زده و نباید این اتفاق بیافتد. به طور مثال درباره گران‌شدن بنزین یادم هست که روز یکشنبه بود و همه ما یک طرح سه فوریتی را امضا کرده بودیم که بنزین گران نشود. آقای لاریجانی اشاره کردند که مقام معظم رهبری فرمودند که هرآنچه شورای عالی امنیت ملی گفت همان است. نمایندگان مقداری آرام شدند اما نه زیاد. رئیس شورای عالی امنیت ملی که پشت تریبون صحبت کرد، همه بر عیله شمخانی بودند و نهایتا وقتی صوت و تصویر حضرت آقا را شنیدیم، آرام گرفتیم و همه ما رفتیم امضاهای‌مان را پس گرفتیم. آقای لاریجانی اینگونه بود. برخی که ادعای ولایت‌مداری دارند و ایرادات اساسی به ایشان می‌گیرند، بدانند که آقای لاریجانی ضمن اینکه مدیر بود با مقام معظم رهبری هم هماهنگ بود و در جهت منافع ملی، نظام و اسلام حرکت می‌کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار