آغاز ثبت نام دانش آموزان متقاضی تحصیل در پایه دهم مدارس نمونه دولتی فارس

شیراز (پانا) - رییس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه نهم متقاضی ادامه تحصیل در پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی استان از امروز 17خردادماه لغایت 27 خردادماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام دانش آموزان متقاضی تحصیل در پایه دهم مدارس نمونه دولتی فارس

علی رضا شجاعی‌پور امروز با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس از 17 خرداد ماه 99 با مراجعه به سایت https://sanjesh.farsedu.ir/ نسبت به نام‌نویسی خود اقدام نمایند.

رییس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در سال جاری به صورت حضوری راس ساعت 9 صبح روز جمعه 20 تیرماه 99 در سطح استان برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه ملاک شرکت در این آزمون کسب حداقل معدل 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد ماه بدون اعمال نمرات تکوینی یا مستمر)در پایه نهم می باشد، گفت: سؤالات آزمون شامل دروس آموزش قرآن و پیامهای آسمانی، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی مربوط به کتابهای پایه نهم می باشد.

شجاعی پور ادامه داد: با توجه به اینکه پس از قبولی امکان تغییر رشته وجود ندارد ،توصیه می شود دانش آموزانی که قصد ثبت نام دراین آزمون را دارند حتما دفترچه را از سایت اعلام شده دریافت و قبل از نام نویسی به دقت مطالعه نمایند تا در نحوه انتخاب محل و رشته دچار مشکل نشوند.

رییس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این آزمون در دو شاخه نظری و فنی و حرفه ای برگزار می گردد، گفت: برای سال تحصیلی آینده در شاخه نظری 46 دبیرستان نمونه دولتی استان ظرفیت پذیرش 3 هزارو 726 دانش آموز دختر و پسر در سه رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی را دارند.

شجاعی‌پور با تاکید بر اینکه دانش آموزان لازم است در نمون برگ هدایت تحصیلی خردادماه رشته مورد علاقه خود را حتما کسب نموده باشند، گفت: هر دانش آموز در زمان ثبت نام می تواند فقط در یک رشته و با توجه به منطقه شهرستان یا ناحیه ای که هم اکنون در حال تحصیل می باشد ثبت نام نماید. البته دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در هنرستانهای نمونه دولتی این محدودیت را نداشته و در هر هنرستانی که مایل باشند می توانند ثبت نام نمایند.

او افزود: دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار و روستایی نیز می توانند بر اساس جدول شماره 3 دفترچه راهنما ،یکی از دبیرستانهای شبانه روزی را انتخاب نمایند.

رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای وکاردانش آموزش و پرورش فارس نیز در این خصوص گفت: برای سال تحصیلی آینده 6 هنرستان نمونه دولتی در سطح استان ظرفیت پذیرش 630 دانش آموز را خواهند داشت که از این تعداد هنرستان 4 هنرستان به صورت شبانه روزی و دو هنرستان به صورت روزانه می باشند.

محمد رضا فرهادی گفت: متقاضیان ثبت نام در هنرستانهای نمونه دولتی می توانند در رشته های الکترونیک، ساختمان، مکانیک خودرو، تاسیسات مکانیکی، حسابداری، صنایع شیمیایی، شبکه و نرم افزار، فوتوگرافیک، گرافیک، معماری داخلی، الکتروتکنیک و ماشین ابزار ادامه تحصیل دهند.

او گفت: هنرستان های نمونه دولتی استان شامل هنرستان های نمونه دولتی دخترانه مهر ناحیه یک و هنرستان پسرانه طالقانی در سطح شیراز و 4 هنرستان دیگر در شهرستانهای لارستان ، داراب، آباده و کازرون می باشد که از این تعداد، هنرستانهای واقع در شهرشیراز فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه روزی می باشند ولی هنرستانهای مستقر در سایر شهرستانها دارای خوابگاه و امکانات شبانه روزی می باشند.

برای دریافت دفترچه راهنمای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار