همه سعی و تلاش ما آرامش خاطر دانش آموزان است

کلات(پانا)- سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات، با دو دستور کار امتحانات‌ نوبت‌ دوم‌ و نظارت‌ بر‌ سلامت‌ دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
همه سعی و تلاش ما آرامش خاطر دانش آموزان  است

مهدی ناصری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در این جلسه ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و فرا رسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد به جمع بندی مسائل پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران با ریخته شدن خون های زیادی و با رهبری حضرت امام خمینی (ره)به ثمر رسید و ما وظیفه داریم. نقش کلیدی حضرت امام و اقدامات صورت گرفته در این راه را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم. این حرکت مورد توجه سایر ملت ها قرار گرفته است و این انقلاب و حضرت امام خاریست بر چشم استکبار و دشمنان به این نظام.

وی گفت: همه ما به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباطیم، موضوعاتی که در آموزش و پرورش مطرح می شود و هر کاری که ما برای دانش آموزان انجام می دهیم، نفعش به خودمان بر می گردد و اقداماتی که در آموزش و پرورش شهرستان صورت گرفته است قابل تقدیر است.

ناصری ادامه داد: با توجه به وجود بسیاری از مشکلات و نبود برخی از زیر ساخت ها همچون اینترنت در روستاها، خوشبختانه معلمان از هیچ گونه تلاشی جهت آموزش به فرزندانمان در این ایام دریغ نکردند و شاهد بودیم که برخی از این عزیزان به صورت حضوری در روستاها و مدارس به رفع اشکال دانش آموزان می پرداختند که قابل قدردانی است.

او تاکید کرد: اقدام وزارت آموزش و پرورش در راه اندازی شبکه شاد، اقدامی شایسته بود، اما هنوز برخی از موانع وجود دارد که باید ترمیم و اصلاح شوند، درخواستی که داریم این است که اختیارات بیشتری به شهرستان ها بدهند تا مشکلات کمتر شود و در این شرایط خاص با مدیریت مناسب آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه شود.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش کلات نیز در ابتدای جلسه ضمن قرائت دستور کار جلسه و مصوبات جلسه قبل و اقدامات صورت گرفته گفت: دستورالعمل های لازم در خصوص بازگشایی مدارس، نحوه برگزاری کلاس ها و امتحانات خرداد به مدارس ارسال شده است، ما در مقطع ابتدایی هیچ گونه امتحانی برگزار نخواهیم کرد و در مقطع متوسطه اول فقط در پایه نهم آزمون به صورت حضوری است، آن هم به دلیل وجود هدایت تحصیلی و در دو پایه هفتم و هشتم آزمون به صورت غیرحضوری با تشخیص خود مدیران مدارس و همکاران خواهد بود، در مقطع متوسطه دوم نیز فقط در پایه دوازدهم آزمون حضوری خواهیم داشت و در پایه های دهم و یازدهم آزمون ها غیر حضوری است که همه اینها با رعایت پروتکل های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه حوزه های امتحانی و عوامل اجرایی حوزه ها آماده هستند و در بحث نظارت‌ بر‌ سلامت دانش آموزان اقدامات لازم تمهید شده است. امکاناتی از قبیل ماسک، ژل های ضد عفونی و ...تهیه و در اختیار مدیران حوزه ها قرار گرفته است.

پروانه اظهار کرد: با همکاری شبکه بهداشت از هر حوزه یکی از عوامل آموزش های لازم جهت کنترل دانش آموزان را خواهند دید، در تمامی حوزه ها هر روزه تب‌ سنجی صورت می‌پذیرد و نکات لازم در معرض دید دانش آموزان عزیز و همکاران گرامی درج خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها امتحانات خرداد امسال که شرایط خاص خود را دارد به خوبی برگزار شود و هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشیم، چرا که همه سعی و تلاش ما آرامش خاطر دانش آموزان عزیزمان است تا ثمره یک سال تلاش خود را با موفقیت و خاطری آسوده مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار