صالح: شهر تهران در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی از مدارس غیرانتفاعی موفق بوده است

تهران (پانا) - سعید صالح، مدیرکل مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش در جلسه توجیهی کارشناس مسئولان مناطق و ناظرین طرح نظارت بر ثبت نام و شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران از عملکرد موفق شهر تهران جهت رسیدگی به شکایات مردمی قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
صالح: شهر تهران در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی از مدارس غیرانتفاعی موفق بوده است

صالح گفت: شهر تهران در بخش مدارس غیردولتی، هم بخش عمده ای از مصائب را با خود دارد و هم کیفیت های بالایی دارد و اگر تخلفی باشد به عنوان نمادی از مدارس غیر دولتی شناخته می شود. هرچه تعداد تخلف محدود باشد، شهر تهران خروجی رسانه ای زیادی دارد، بنابراین لزوم نظارت در شهر تهران مهم است.

وی افزود: اگر سیستمی بخواهد موفق باشد باید در مرحله طراحی، اجرا و نظارت قوی باشد. در مرحله طراحی اگر شفافیت و عدالت و حقوق برابر رسمیت نداشته باشد ما شاهد شیوع موارد غیر قانونی هستیم. همچنین اگر در اجرا نقص باشد باز همین مشکل هست و اما حوزه نظارت اگر منجر به ارایه بازخورد و برگشت به مردم نباشد، نمادی می شود برای ایجاد ذهن منفی نسبت به غیرانتفاعی ها. پس نظارت در این عرصه بسیار مهم است. ما سامانه ای ایجاد کردیم چه از طریق شماره تلفن و چه ظرفیت سامانه مشارکتها و دیدیم شکایتها قابلیت رسیدگی بیشتری پیدا کرده است. اینکه سیستم اموری را پیش ببرد بسیار مهم است. همین گزارش های مردمی ثبت شده در سامانه در این مهم نظارت بسیار تاثیرگذار است.

صالح افزود: نزدیک 60درصد شکایات ما مربوط به شهر تهران است و عمدتا هم مربوط به شهریه است زیرا مردم در تهران مطالبه گر تر هستند و پیگیر حق و حقوق شان هستند. اینکه مناطق سریعتر به شکایات رسیدگی کنند مهم است تا بار کل کار بر عهده اداره کل شهر تهران نیافتد. ما باید نظارت هوشمندانه داشته باشیم. اینکه چه مدارسی تخلف دارند از طریق سامانه مشخص است و اگر رسیدگی نشود تخلف بیشتر می شود.

صالح در پایان با تشکر از عملکرد موفق و قوی شهر تهران در موضوع نظارت بر مدارس غیرانتفاعی گفت: در شرایطی که حجم کار ستاد زیاد است شهر تهران بسیار قوی کار کرده و فقط یک مورد مراجعه به ستاد بوده و تا اینجا کار بخوبی جمع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار