بیش از دو هزار مادر باردار در دشتستان غربالگری شده‌اند

دشتستان(پانا)_ رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان گفت در مرحله دوم غربالگری نوبت دوم، دو هزار و 120 مادر باردار مورد پایش قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از دو هزار مادر باردار در دشتستان غربالگری شده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، ماریا خویش دوست گفت: این غربالگری از 23 فروردین تا نیمه اول اردیبهشت ماه توسط مراقبین سلامت انجام گرفته که در حدود 67 مادر باردار مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز 16 و24 ساعته ارجاع داه شده‌اند که از این تعداد 4 مادر باردار به عنوان بیمار مثبت شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی باهماهنگی‌های که از قبل با مراکز دولتی انجام شده و جهت آگاهی از سلامت مادر باردار و جنین به پزشک متخصص عفونی، زنان و زایمان و سونوگرافی ارجاع داده شده و تمامی این خدمات در مراکز دولتی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به صورت رایگان ارائه می‌شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: کارشناس رابط پرخطر بیمارستان، مسئول تعیین مسیر انتقال و نظارت اجرایی بر اقدامات تشخیصی و بستری مادران مشکوک یا مبتلا معرفی شده توسط حوزه بهداشت است.
کارشناس مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: مادران بارداری که به دلیل ترس از ابتلا به کرونا جهت انجام مراقبت‌های بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه نکرده بودند در غربالگری مرحله دوم، توسط مراقبین سلامت و بهورزان شناسایی و پیگیری و ثبت سامانه سیب شده‌اند.
فضه امیری بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون آموزش‌های لازم به صورت تلفنی و حضوری در خصوص خطرات زمان بارداری، تغذیه، مصرف مکمل‌ها و همچنین علایم کرونا به مادران باردار ارائه می‌‌شود.
امیری تصریح کرد: با توجه به اهمیت مراقبت‌های دوران بارداری، توصیه ستاد شهرستان بر این است که مادران باردار برای انجام مراقبت‌های خود به مراکز بهداشتی مراجعه و خدمات خود را از مراقبین سلامت و بهورزان دریافت کنند.
وی گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، تعداد مراجعات مادران باردار از زمان شیوع کرونا برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی خود از 8 بار مراجعه در طول زمان بارداری به 4 بار مراجعه کاهش یافته است.
کارشناس مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: مادران باردار در صورت بروز هر یک از علائم بیماری کووید -19 (تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات گوارشی ) و یا سابقه تماس نزدیک با مورد مشکوک یا قطعی بیماری کووید 19در طی 14 روز قبل بایستی سریعا به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا پزشک خود مراجعه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار